Παρ, 19 Απρ 2024
Αρχική  > Το βήμα του Αιρετού

Γιώργος Μπρούλιας, αντιδήμαρχος Δήμου Αθηναίων

6/11/2014
Η απήχηση της διοργάνωσης του παγκόσμιου συνεδρίου Travel Bloggers Exchange-TBEX για την Αθήνα ξεπέρασε κάθε προσδοκία και τα πρώτα αποτελέσματα είναι, ήδη, εντυπωσιακά καθώς για πρώτη φορά στην μετα-ολυμπιακή περίοδο της πόλης, αποδείξαμε ότι με τη συνεργασία όλων μας και σκληρή δουλειά πολλών μηνών, η Αθήνα, ως τουριστικός προορισμός, ανακτά τη θέση που της αρμόζει στην παγκόσμια τουριστική αγορά.

Το μήνυμα του εγχειρήματος αυτού, ότι δηλαδή η Αθήνα αποτελεί έναν σύγχρονο, ασφαλή και πολυδιάστατο τουριστικό προορισμό, με μοναδικά πολιτιστικά, ιστορικά και φυσικά χαρακτηριστικά, ήδη μεταφέρεται σε δεκάδες εκατομμύρια αποδεκτών και δίνει μία νέα πνοή στην εικόνα και στην καλή φήμη της Αθήνας στο εξωτερικό.

Το «στοίχημα» που ανέλαβε το Δήμος της Αθήνας, από την πρώτη στιγμή που το Athens Convention & Visitors Bureau της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής Αθηνών εντόπισε την ευκαιρία να διεκδικήσει η Αθήνα τη διοργάνωση του TBEX Europe 2014, ήταν πολύ μεγάλο, δύσκολο καθώς προκειμένου να κερδηθεί, προϋπόθεση sine qua non ήταν η έμπρακτη υποστήριξη όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Ενείχε, δε και πολλούς κινδύνους καθώς οι bloggers θεωρούνται η πλέον δυναμική και ιδιαίτερα ανεξάρτητη ομάδα στη διεθνή κοινότητα ταξιδιωτικής και τουριστικής ενημέρωσης και πληροφόρησης – που προβάλει και τα θετικά αλλά και τα αρνητικά στοιχεία ενός προορισμού σε υπερθετικό βαθμό.

Θα ήθελα λοιπόν, να επικεντρωθούμε στον εντυπωσιακό και άξιο περαιτέρω εξέτασης τρόπο που κινητοποιήθηκαν και συντονίστηκαν όλοι οι δημόσιοι (Υπουργεία, Οργανισμοί κ.λπ.) και ιδιωτικοί φορείς καθώς και οι 60 και πλέον επιχειρήσεις που υποστήριξαν τη διοργάνωση του ΤΒΕΧ Athens 2014. Το μοντέλο συνεργασιών και συντονισμού, δεν το έχουμε ξαναδεί σε επίπεδο πόλης. Και η διαχείρισή του δεν ήταν ούτε εύκολη, ούτε «ρόδινη», αλλά αυτό που έχει σημασία είναι ότι δούλεψε και πέτυχε. Από το υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ, το Υπουργείο Πολιτισμού, τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών και το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, τις Υπηρεσίες Καθαριότητας και Πρασίνου του Δήμου Αθηναίων, τον ΟΠΑΝΔΑ, την Τεχνόπολις, μέχρι τους Εμπορικούς Συλλόγους, τα Σωματεία, τους μεγάλους παίκτες της αγοράς όπως η Αεροπορική Εταιρεία Aegean, τις τουριστικές και εμπορικές επιχειρήσεις έως και τις μικρές επιχειρήσεις του ιστορικού κέντρου της πόλης, όλοι αντιλήφθηκαν, την σπουδαιότητα αυτής της διοργάνωσης και τελικά ανταποκρίθηκαν ανάλογα με τις δυνάμεις τους.

Tα νούμερα, άλλωστε, μιλάνε από μόνα τους, καθώς για την εβδομάδα πραγματοποίησης του συνεδρίου είναι χαρακτηριστικό πως μόνο στο twitter και μόνο οι επίσημες ετικέτες (hash tags) #ΤΒΕΧATHENS & #THISISATHENS από 20 ως και 27 Οκτωβρίου χρησιμοποιήθηκαν σε 14.500 αναφορές από περισσότερους από 3.400 διαφορετικούς χρήστες, έγιναν ορατές (reach) σε περισσότερους από 11,7 εκατομμύρια μοναδικούς χρήστες (unique users) και συγκέντρωσαν περισσότερες από 68.086.915 προβολές (impressions).

Ένα τέτοιο κύμα προβολής της πόλης και θετικής δημοσιότητας δεν μπορεί παρά να αποτιμηθεί σε μερικές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ διαφημιστικής καμπάνιας, τα οποία δεν θα μπορούσαν να διατεθούν, δεδομένης και της δύσκολης οικονομικής περιόδου που διανύουμε.

Ευελπιστούμε ότι αυτή η καλή πρακτική και ανοιχτή σε συνεργασίας με τους φορείς αντίληψη της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων θα θέσει τις βάσεις και θα λειτουργήσει σαν ένα case study για αντίστοιχες συνεργασίες στο εγγύς μέλλον όχι μόνο για την προβολή της Αθήνας αλλά και για την βελτίωση της ζωής των κατοίκων της πόλη μας.

*Το TBEX Athens 2014, σε αριθμούς:

- Συμμετείχαν 850 ταξιδιωτικοί Bloggers, συντάκτες ταξιδιωτικών και τουριστικών media, φωτογράφοι, κινηματογραφιστές και ειδικοί.
- Οι επισκέπτες προέρχονταν από συνολικά 53 χώρες από όλες τις περιοχές του κόσμου, με την πλειονότητα αυτών, από τη Βόρειο Αμερική (32%), την Ευρώπη (38%) και την Ασία (11%).
- Συνολικά πραγματοποιήθηκαν 70 περιηγήσεις και επισκέψεις εξοικείωσης εντός Αττικής και έξι άλλα fam trips σε άλλες περιοχές της χώρας (Ήπειρος, Μετέωρα, Κυκλάδες, Θεσσαλονίκη, Μαγνησία, Πελοπόννησο).
- Συνολικά, πάνω από 65 φορείς και επιχειρήσεις υποστήριξαν τη διοργάνωση.