Σαβ, 20 Απρ 2024
Αρχική  > Νομαρχίες  > Ε.Ν.Α.Ε

Στην υγειά του Καλλικράτη. Σαμπάνιες ανοίγουν οι νομάρχες που στην χειρότερη περίπτωση διεκδικούν ξανά τη…θέση τους

20/4/2010
Στην υγεία του Καλλικράτη πίνουν οι εν ενεργεία νομάρχες, ανοίγοντας στη χειρότερη περίπτωση…σαμπάνιες! Η εκλογή και των αντιπεριφερειαρχών χωρίς σταυρό δίνει τη δυνατότητα στους σημερινούς νομάρχες - ιδίως της περιφέρειας- να διεκδικήσουν στη χειρότερη περίπτωση την θέση που ακριβώς κατέχουν, αλλά με άλλο όνομα ...

Η ικανοποίηση που επικρατεί στο στρατόπεδο των νομαρχών της χώρας, είναι τόσο μεγάλη που επισκιάζει τις αντιρρήσεις που εκφράστηκαν μετά τη δημοσιοποίηση του προσχεδίου του Καλλικράτη. Οι εκτιμήσεις θέλουν να υπάρχει τελικά συμφωνία στο συνέδριο της ΕΝΑΕ που θα πραγματοποιηθεί στις 28 Απριλίου, παρά τους ισχυρισμούς της πλειοψηφίας για "κόκκινες γραμμές" που παραβιάστηκαν από το Υπουργείο Εσωτερικών.

Η πλειοψηφία της ΕΝΑΕ θεωρεί ότι το κεντρικό κράτος παραμένει υπερσυγκεντρωτικό, με απηρχαιωμένες και γραφειοκρατικές δομές, με ανέπαφο το σύστημα εξουσιών και αρμοδιοτήτων του, ενώ καμία αρμοδιότητα του Κεντρικού Κράτους –ακόμη και από αυτές που χαρακτηρίζονται ως «μη κρατικές» -περιέρχεται στην Αυτοδιοίκηση.

Ακόμη:

• Δεν προβλέπεται η ταυτόχρονη Φορολογική Μεταρρύθμιση με σκοπό τους σταθερούς, μόνιμους και δυναμικούς πόρους για την Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση, ενώ επιχειρείται να θεσπιστούν πόροι μη σταθεροί, μη μόνιμοι και μη καθορισμένοι εκ των προτέρων

• Η ανάληψη, από τους ισχυρούς δήμους, των νέων αρμοδιοτήτων, μαζί με τους ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους που προέρχονται από την καταργούμενη νομαρχιακή αυτοδιοίκηση, θα οδηγήσει σε κατάργηση της Νομαρχίας ως κέντρου εξυπηρέτησης του πολίτη. Η καταργούμενη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση δεν θα στερείται απλώς «πολιτικής υπόστασης» αλλά θα παύσει να διαθέτει και «διοικητική υπόσταση».

• Η έλλειψη για ένα τόσο φιλόδοξο σχέδιο, σε μέγεθος, δυσκολία, προβλεπόμενη πολυπλοκότητα των οργάνων και της λειτουργίας τους, άμεσα εκτελεστέου Επιχειρησιακού Σχεδίου Εφαρμογής.

• Τη συμπλήρωση του θεσμικού πλαισίου για την καταστατική θέση των αιρετών, με διατάξεις που θα διασφαλίζουν τη συμμετοχή και των προερχομένων από τον ιδιωτικό τομέα εργασίας, στις εκλογές για την ανάδειξη των αιρετών οργάνων των Περιφερειών – με την ομαλή επαγγελματική τους εξέλιξη και επανένταξη στο επάγγελμά τους, μετά το πέρας της λαϊκής εντολής, χωρίς απώλεια των δικαιωμάτων τους (εργασιακών και ασφαλιστικών).

• Παρατηρούν εξόφθαλμες διαφορές που υφίστανται, στην οργάνωση και την άσκηση αρμοδιοτήτων, μεταξύ της Μητροπολιτικής Περιφέρειας Αττικής και της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης.

• Ζητούν να απαλειφθούν οι διαφορές και να σχεδιαστούν με ενιαίο τρόπο τα λειτουργικά ζητήματα και τα θέματα αρμοδιοτήτων των Μητροπολιτικών αυτοδιοικήσεων Αττικής και Θεσσαλονίκης.

• Υπάρχει μονόπλευρη διόγκωση του ρόλου και των αρμοδιοτήτων των νησιωτικών δήμων (άρθρο 204) ενώ οι νησιωτικές περιφέρειες περιορίζονται στη μη ουσιαστική αρμοδιότητα σχεδιασμού ενδοπεριφερειακών συγκοινωνιών – η υλοποίηση του σχεδιασμού παραμένει εκτός χώρου ευθύνης και αποφασιστικής αρμοδιότητας των νησιωτικών περιφερειών.

• Ζητούν να τεθεί γενικό κώλυμα υποψηφιότητας σε αιρετά αξιώματα του Κεντρικού Κράτους και της Αυτοδιοίκησης, σε περίπτωση που ο υποψήφιος - ήδη υπηρετών το αιρετό αξίωμα δεν παραιτηθεί πρότερα από το αξίωμα που ήδη υπηρετεί.