Παρ, 26 Απρ 2024
Αρχική  > Νομαρχίες  > "Κίνημα Αυτοδιοίκησης" ΕΝΑΕ

Απόφαση ΕΝΑΕ για τον Χωροταξικό Σχεδιασμό μετά από πρόταση της παράταξης «Κίνημα Αυτοδιοίκησης»

27/3/2008
Ομόφωνα έκανε αποδεκτή το Δ.Σ. της ΕΝΑΕ, την έκδοση απόφασης για τον Εθνικό Χωροταξικό Σχεδιασμό σε ό,τι αφορά τον νησιωτικό χώρο που πρότεινε η παράταξη «Κίνημα Αυτοδιοίκησης στην ΕΝΑΕ» και συγκεκριμένα ο Νομάρχης Δωδεκανήσων κ. Ιωάννης Μαχαιρίδης.

Το πλήρες κείμενο του ψηφίσματος έχει ως εξής :

Πρέπει να υπάρξει μια εθνική πολιτική ανάπτυξης – ενίσχυσης του νησιωτικού συμπλέγματος και ιδιαίτερα του ανατολικού μετώπου της χώρας, αν όχι δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση, τουλάχιστον με τον ίδιο τρόπο που αναπτύσσεται το δυτικό μέτωπο (άξονας Ιωαννίνων – Καλαμάτας), ο βόρειος άξονας Αλεξανδρούπολης – Ηγουμενίτσας και ο νότιος στην Κρήτη.

1. Πόλοι ανάπτυξης

* Ρητή ένταξη των πρωτευουσών των νομών και των μεγάλων νησιωτικών πόλεων στους εθνικούς πρωτεύοντες και δευτερεύοντες εθνικούς πόλους

2. Άξονες ανάπτυξης

* Προσδιορισμός του «άξονα του Αιγαίου», ο οποίος θα συμπεριλαμβάνει απαραίτητα το ανατολικό μέτωπο του Αιγαίου (Ρόδος – Μυτιλήνη – Αλεξανδρούπολη) και διασύνδεσή του με Κρήτη (ΒΟΑΚ) και κατ’ επέκταση την Καλαμάτα. Ο άξονας αυτός πρέπει να συμπληρωθεί με ενδιάμεσες συνδέσεις των πρωτευόντων κυρίως αλλά και των δευτερευόντων πόλων μεταξύ τους (Ρόδος – Ερμούπολη – Αθήνα) κλπ. Πρέπει να διευκρινιστεί ότι δεν μπορεί να υπάρξει διαφοροποίηση μεταξύ χερσαίων αξόνων ανάπτυξης και θαλάσσιων αξόνων σύνδεσης που φαίνονται στον χάρτη 5. Πρέπει οι άξονες ανάπτυξης να είναι οι ίδιοι σαν σχεδιασμός και σαν φιλοσοφία τόσο στον χερσαίο όσο και στον νησιωτικό χώρο, διασυνδεόμενοι μεταξύ τους. Ο χάρτης 5 πρέπει επομένως να διαμορφωθεί με αυτή τη λογική.

* Πρέπει να γίνει ρητή αναφορά στο κείμενο ότι : οι θαλάσσιοι δρόμοι που ενώνουν τα νησιά μεταξύ τους όσο και με την ηπειρωτική χώρα, αλλά και με τις γειτνιάζουσες χώρες, σχεδιάζονται και υλοποιούνται κατ’ αντιστοιχία, κατ΄αναλογία και κατ’ επέκταση του εθνικού, επαρχιακού και τοπικής σημασίας οδικού δικτύου που υπάρχει στην ηπειρωτική χώρα, σε όλα τα επίπεδα συμπεριλαμβανομένων και των χρηματοδοτήσεων. Το κράτος μεριμνά ώστε να τηρηθεί η αρχή του «μεταφορικού ισοδύναμου» μεταξύ της ηπειρωτικής και νησιωτικής χώρας σε όλους τους τομείς και ιδίως στις αντίστοιχες χρηματοδοτήσεις (αρχή του ιδίου κόστους για ανάλογη απόσταση). Έτσι οι θαλάσσιες συνδέσεις που φαίνονται στον χάρτη 5 πρέπει να σχεδιασθούν στους χάρτες που περιλαμβάνουν το χερσαίο οδικό δίκτυο και τις μεταφορικές υποδομές, επεκτείνοντας το χερσαίο δίκτυο και διασυνδέοντας την ηπειρωτική χώρα με τα νησιά δια «θαλασσίων οδών».