Παρ, 26 Απρ 2024
Αρχική  > Πολιτική - Οικονομία - Διεθνή

Η τοποθέτηση Σκουρλέτη στη Βουλή για το Νομοσχέδιο του ΥΠΕΣ για τους ΟΤΑ

21/7/2017
Ο Υπουργός Εσωτερικών, Πάνος Σκουρλέτης, μιλώντας σήμερα Πέμπτη 20 Ιουλίου 2017, στην τρίτη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης της Βουλής, με θέμα: Συνέχιση της επεξεργασίας και εξέτασης του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών «Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης Αποχέτευσης (Δ.Ε.Υ.Α.) - Ρυθμίσεις σχετικές με την οργάνωση, τη λειτουργία, τα οικονομικά και το προσωπικό των Ο.Τ.Α. - Ευρωπαϊκοί Όμιλοι Εδαφικής Συνεργασίας - Μητρώο Πολιτών και άλλες διατάξεις», επεσήμανε μεταξύ άλλων τα εξής:

«Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, με κίνδυνο να παρεξηγηθώ, θα ξεκινήσω την παρέμβασή μου, όπως και την προηγούμενη φορά, με μία αναφορά στην τοποθέτηση του κ. Δανέλλη. Αυτό, για καθαρά ουσιαστικούς, κοινοβουλευτικούς και πολιτικούς λόγους, διότι θεωρώ ότι η τοποθέτησή του, για δεύτερη φορά, εννοώ και στην πρώτη συνεδρίαση, ήταν μια τοποθέτηση συγκεκριμένη, γόνιμη, η οποία βοηθάει, προάγει την δουλειά που κάνουμε εδώ. Ανεξάρτητα αν συμφωνώ με όλες τις τοποθετήσεις του, θεωρώ ότι είναι ένα καλό δείγμα κοινοβουλευτικής πρακτικής.
Θα ήθελα, όμως, να σχολιάσω από τη συγκεκριμένη τοποθέτηση, κάποιες αναφορές του σε κάποια ζητήματα, για τα οποία αξίζει να ανταλλάξουμε απόψεις.
Αναφέρθηκε στο άρθρο 10 και στον κίνδυνο, σχετικά με την τιμολόγηση, να αγνοηθούν οι ευρωπαϊκές οδηγίες. Νομίζω, ότι υπάρχει ιδιαίτερη αναφορά σε αυτό και πρόβλεψη και ήδη άλλωστε ο κανονισμός τιμολόγησης, που έχει προωθηθεί από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, θέτει κάποια όρια και εισάγει αυτή την ευρωπαϊκή νομοθεσία και στην Ελλάδα.
Θεωρώ, δηλαδή, ότι αυτός ο κίνδυνος δεν υπάρχει, από τη στιγμή, που και από το αντίστοιχο Υπουργείο, έχουν κάνει τις ανάλογες κινήσεις, τις αντίστοιχες νομοθετικές προβλέψεις.
Θέλω να σταθώ σε ένα θέμα, το οποίο έχει τύχει και μιας μεγαλύτερης συζήτησης, που αφορά στις ενστάσεις, που διετύπωσε εδώ και ο εκπρόσωπος της ΠΟΜΙΔΑ, σχετικά με το πιστοποιητικό περί μη οφειλής ΤΑΠ.
Νομίζω, ότι κακώς είχε καταργηθεί και αυτό είχε το αποτύπωμά του στα έσοδα των δήμων από το συγκεκριμένο τέλος. Γνωρίζουμε καλά, ότι όταν δεν είμαστε πολύ συγκεκριμένοι και αφήνουμε τελικά αυτή την υποχρέωση στον πατριωτισμό των ιδιοκτητών, των αγοραστών ή γενικά των πολιτών, τουλάχιστον στη χώρα μας, δεν είναι πολύ αποδοτικό αυτό. Όσο, λοιπόν, και να στενοχωρεί αυτούς, οι οποίοι το είχαν καταργήσει, το γεγονός, ότι εμείς το επανεισάγουμε για να ψηφισθεί, το θεωρώ αναγκαίο.
Υπάρχει και κάτι άλλο, το οποίο έχει πολύ μεγάλη σημασία. Το βασικό πρόβλημα αυτή τη στιγμή είναι η πραγματική απεικόνιση των τετραγωνικών των ακινήτων είτε αφορά διαμερίσματα είτε αφορά επιχειρήσεις. Διότι εκεί η απώλεια των εσόδων για τους Δήμους είναι πάρα πολύ μεγάλη και υπάρχει πρόβλεψη σε αυτό το νομοσχέδιο, συγκεκριμένο άρθρο, που δίνει τη δυνατότητα και μάλιστα θέτει και χρονικούς περιορισμούς, να απευθυνθούν είτε στο κτηματολόγιο είτε στην εφορία για να πάρουν στοιχεία του ακινήτου από τα δεδομένα που καταθέτουν οι πολίτες και εγγράφουν μέσα στο Ε9 με υποχρέωση αυτά να δοθούν. Δεν μιλάω για άμεση πρόσβαση, γιατί γι΄αυτό γνωρίζετε ότι υπάρχουν κάποια ουσιαστικά νομοθετικά ζητήματα περί προστασίας δεδομένων κ.λπ., αλλά όταν το ζητάει και είναι νοικοκύρης και αποφασιστικός ένας δήμαρχος μπορεί να κάνει μια εξαιρετική δουλειά για να αποτυπώσει τα πραγματικά τετραγωνικά των ακινήτων στην περιοχή του και τελικά μέσα από την αύξηση των εσόδων που θα προκύψουν από την πραγματική απεικόνιση, να μπορέσει για να μειώσει τα τέλη σε ένα δεύτερο στάδιο. Είναι πρακτικές με τις οποίες πρέπει να συγκρουστούμε και πρέπει να είμαστε αποφασιστικοί. Μιλάω για όλους όσοι υπηρετούν στην αυτοδιοίκηση.
Όσον αφορά δε για τα κενά διαμερίσματα θέλω να πω το εξής. Οι υπηρεσίες καθαριότητας ή φωτισμού αφορούν ένα ακίνητο και εκ μέρους του Δήμου ασκούνται αυτές οι υπηρεσίες είτε αυτό είναι κλειστό είτε είναι ανοικτό. Το ίδιο κόστος έχει ο Δήμος, την ίδια υποχρέωση έχει. Για φανταστείτε ένα ακίνητο, το οποίο επειδή δεν είναι μισθωμένο το αφήνει ο Δήμος, αφήνει τα σκουπίδια ή δεν το καθαρίζει ή δεν πηγαίνουν η οδοκαθαριστές ή δεν έχει τον απαιτούμενο οδοφωτισμό. Για να μιλάμε πολύ συγκεκριμένα. Άρα είναι κάτι το οποίο θα πρέπει να το δούμε. Ας μην το υιοθετήσουμε έτσι γενικώς και άκριτα.
Όπως επίσης, κι εδώ θα διαφωνήσω μαζί σας, σε σχέση με την επέκταση του προβλεπόμενου επιδόματος βαρέων και ανθυγιεινών, όταν αναφέρατε ένα παράδειγμα σε σχέση με τους χρήστες των αποφρακτικών μηχανημάτων, γιατί μιλάμε για χρήστες, και αντιλαμβάνεστε ότι όλοι έχουμε μια εικόνα στο μυαλό μας τι μπορεί να σημαίνει αυτό. Νομίζω -και το έχουμε συζητήσει και με τους εκπροσώπους της ΚΕΔΕ- ότι σε έναν άλλο χρόνο, άρα στο ορατό μέλλον, θα πρέπει να δούμε το θέμα, πια, της επανίδρυσης της Δημοτικής Αστυνομίας. Βεβαίως, γνωρίζουμε τους περιορισμούς που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στον τομέα των προσλήψεων κ.λπ., αλλά φάνηκε τελικά πόσο καταστροφική ήταν αυτή η πολιτική κατάργησης σε μια πετυχημένη δομή στην αυτοδιοίκηση και σε σχέση με τη λειτουργία της πόλης και για την παράνομη στάθμευση, αλλά και όχι μόνο αυτό. Τελικά ήταν μια αντιμεταρρύθμιση. Μια αντιμεταρρύθμιση που την έκανε ο άνθρωπος που εμφανίζεται σήμερα ως οιονεί πρωθυπουργός και θέλει να έχει την ταμπέλα του μεγάλου μεταρρυθμιστή. Αναφέρομαι στον κ. Μητσοτάκη, ο οποίος υπερασπίστηκε - τον είχα ακούσει στο συνέδριο της ΚΕΔΕ στη Θεσσαλονίκη - και δεν βρήκε τίποτα να πει στους εκατοντάδες δημάρχους από κάτω για αυτή του την πράξη. Να πει ότι έσφαλα, ότι πιέστηκα, ότι μου έβαλαν βέτο και το μαχαίρι οι θεσμικοί και έπρεπε να βρω κάποιους ανθρώπους να τους απολύσω για να μπορέσω να μειώσω … Αντίθετα υπεραμύνεται αυτής της λογικής ο κ. Μητσοτάκης και όπως μας είπε πολύ εύγλωττα, αποκαλυπτικά και παραστατικά ο κ. Βορίδης πριν, ναι θέλει να επανέλθουμε στο 1 προς 5. Δηλαδή τι σημαίνει αυτό; Θέλουμε υποστελέχωση των Δήμων, θέλουμε υποστελέχωση στα νοσοκομεία, θέλουμε ελλείψεις στην εκπαίδευση, διότι όλα αυτά είναι αντιπαραγωγικά; Τα έχουμε καλύψει ως ελληνική πολιτεία; Πλεονάζει το προσωπικό σε όλους αυτούς τους τομείς ή στο όνομα ενός ακραίου, ισοπεδωτικού νεοφιλελευθερισμού θέλουμε λιγότερο κράτος; Να αποχωρήσει το κράτος από αυτούς τους κοινωνικούς χώρους που πρέπει να έχει ισχυρή παρουσία, για να τα δώσουμε στις τυφλές δυνάμεις της αγοράς. Νομίζω ότι τα πράγματα μιλάνε από μόνα τους.
Δεν μπορώ, όμως, παρά να κάνω μια επισήμανση στη σημερινή μου τοποθέτηση και αυτή ξεκινάει από τις παρατηρήσεις των φορέων που είχαμε όλοι την δυνατότητα να παρακολουθήσουμε, όσοι ήμασταν εδώ στη χθεσινή συνεδρίαση μας.
Αυτό, το οποίο θα μπορούσε κανείς να πει είναι ότι αποτυπώθηκε μια ευρύτατη συναίνεση σχετικά με την συντριπτική πλειοψηφία των διατάξεων και αυτό είναι πάρα πολύ θετικό. Ένα νομοσχέδιο, το οποίο συζητήθηκε εξαντλητικά, το οποίο θα μπορούσε να είχε έρθει και νωρίτερα, το οποίο τυγχάνει μιας ευρύτατης αποδοχής και εδώ, λοιπόν, μπροστά σε αυτή την κατάσταση, εμένα με ενοχλεί ότι ο κ. Βορίδης δεν βρίσκει να πει καλά λόγια, διότι θυμάται, δεν ξέρω εγώ τι, πριν από μερικά χρόνια, άλλα ζητήματα. Επί του συγκεκριμένου. Και εγώ, λοιπόν, προσπαθούσα πριν από λίγο να βρω καλά λόγια για την τοποθέτηση του κ. Βορίδη, αλλά δεν με βοηθάει, διότι ο ίδιος δεν βρήκε να πει τίποτα σε ένα νομοσχέδιο που η ΚΕΔΕ, η ΕΝΠΕ, οι εκπρόσωποι της ΠΟΜΙΔΑ ακόμα, παρά τις ενστάσεις τους, οι άνθρωποι, οι οποίοι εργάζονται στα μουσικά σύνολα των δήμων, οι εκπρόσωποι της ΠΟΠ-ΟΤΑ της ΠΟΕ-ΟΤΑ βρήκαν να πουν καλά λόγια. Δεν βρήκε ο κ. Βορίδης να πει μια κουβέντα.
Είναι ενδεικτικό, όμως, μιας συγκεκριμένης αντιπολιτευτικής τακτικής που έχει υιοθετήσει -όχι τώρα- η Ν.Δ.. Δεν είναι τα προσωπικά χαρακτηριστικά του κ. Βορίδη αυτά. Είναι το στίγμα αυτής της ισοπεδωτικής, αφηνιασμένης αντιπολιτευτικής στάσης της Ν.Δ. εδώ και πάρα πολλούς μήνες.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αναφερθήκατε για άλλη μια φορά, βεβαίως, με πιο χαμηλούς τόνους, στα θέματα των προσλήψεων, διότι δεν βρήκατε τέτοιες περιπτώσεις που να προκύπτουν και που να επιβεβαιώνουν αυτά τα οποία υποστηρίξατε στην πρώτη συνεδρίαση ή τα φίλα προσκείμενα Μέσα προς εσάς -αυτοί, οι οποίοι αποτελούν τους συμμάχους σας το τελευταίο διάστημα- να θεμελιώνουν τη διαπίστωση της εκτίμησης ότι με αυτό το νομοσχέδιο ανοίγουν οι δρόμοι για χιλιάδες προσλήψεις.
Είναι πολύ-πολύ συγκεκριμένες οι περιπτώσεις που- μετρώνται στα δάχτυλα του ενός χεριού- θα μπορούσε κανείς να μιλήσει για νέες προσλήψεις. Είναι η περίπτωση του δημοτικού σταθμού «Ξένιος» στην εκλογική σας περιφέρεια, κύριε Βορίδη. Φαντάζομαι ότι το ξέρετε πολύ καλά το θέμα αυτό και γνωρίζετε ότι αυτοί οι άνθρωποι, ενώ είχε υπάρξει παλαιότερη νομοθετική ρύθμιση που προέβλεπε τη δυνατότητα μεταφοράς τους στο δήμο, δεν υλοποιήθηκε ποτέ, διότι οι διατάξεις που αναφερόντουσαν σε εκείνη τη διάταξη, είχαν ήδη καταργηθεί, τους είχαν κοροϊδέψει, δηλαδή. Ενώ ψήφισαν να τους μεταφέρουν, η σχετική διάταξη είχε καταργηθεί και παρέμεναν ούτε απολυμένοι, αλλά στον αέρα, ως αόρατοι εργαζόμενοι, 24 τον αριθμό -αυτές είναι οι χιλιάδες προσλήψεις- παρέμεναν στον αέρα. Και εδώ υπάρχει απ' ό,τι γνωρίζω η σύμφωνη γνώμη του δημάρχου, ο οποίος λέει «ναι» ότι «εμείς μπορούμε να τους προσλάβουμε αυτούς». Δυνητική είναι αυτή η διάταξη. Ανοίγει ένα δρόμο και αποκαθιστά μια αδικία και γι' αυτό δεν ξέρω αν είδατε μια επιστολή, την οποία τη δημοσιοποίησαν, αλλά αναφέρονται και στο κόμμα σας. Σας συνιστώ να τη διαβάσετε. Διότι, μπορεί να βρεθείτε μεθαύριο στο δήμο, επειδή είναι ο μεγαλύτερος δήμος, αν δεν κάνω λάθος, της εκλογικής σας περιφέρειας και θα πρέπει να το γνωρίζετε με τι ωραία λόγια σας «έλουσαν» αυτοί οι εργαζόμενοι, όχι για αυτά που τους κάνατε, αλλά για αυτά που είπατε μόλις προχθές, γιατί ασκήσατε κριτική σε αυτή τη διάταξη.
Άλλη φοβερή περίπτωση: Οι εργαζόμενοι από τη Νάουσα, 27 τον αριθμό και τρίτη περίπτωση διαφορετική, που αφορά την περίπτωση των εργαζομένων της ΔΕΥΑ του Δήμου Φαιστού, όπου εκεί ήταν επιτυχόντες με διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, υπήρχε η πρόβλεψη να ενσωματωθεί η συγκεκριμένη ΔΕΥΑ στον δήμο και, συνεπώς, από τη στιγμή μάλιστα που είχε γίνει και πράξη κατανομής, εδικαιούντο αυτοί οι άνθρωποι να πάνε στις θέσεις τους, όπως προέβλεπε ο τότε διαγωνισμός. Αυτές είναι οι προσλήψεις, αυτές είναι οι χιλιάδες προσλήψεις. Αυτοί στον αριθμό είναι 13. Κάντε, λοιπόν, την άθροιση και βρείτε τις χιλιάδες προσλήψεις που μας είπατε.
Γιατί ενοχλεί το γεγονός και αυτό, το αναφέρετε και εσείς κ. Δανέλλη, ότι βάζουμε μια ελαστική προσέγγιση στο θέμα των διαγωνισμών του 2009 για την τοπική αυτοδιοίκηση και λέμε, επειδή ακριβώς αυτός ο διαγωνισμός, είχε προκύψει και προσπάθησε να καλύψει τις τότε ανάγκες και τώρα έχουμε 2017, όχι με ευθύνη των διαγωνιζομένων, ανακοινώθηκαν οι πίνακες των επιτυχόντων. Καλούνται τώρα λοιπόν αυτοί να πάνε. Οι περισσότεροι από αυτούς, ξέρετε, είναι σε δήμους της Β΄ Αθήνας. Καθόλου τυχαίο, διότι εκεί άνοιξαν οι θέσεις. Καλούνται λοιπόν, αυτοί να πάνε και λέμε εμείς: Επειδή οι Δήμαρχοι μας λένε «κοιτάξτε να δείτε, από το 2009 μέχρι τώρα, έχουν αλλάξει οι ανάγκες μας», το είπε και ο κ. Βορίδης την προηγούμενη φορά. Ακόμα και ο κ. Βορίδης το παραδέχτηκε. Να ένας καλός λόγος που έχω να πω για εσάς. Είχατε αναφερθεί σε αυτό. Λέμε, να μην είναι υποχρεωτικό να παραμένουν δύο χρόνια στον ίδιο Δήμο, αλλά να μπορούν να πάνε σε έναν γειτονικό Δήμο, εάν υπάρχει ανάγκη. Είναι μια ευελιξία, η οποία μας επιβάλλεται. Αυτοί, ούτως ή άλλως, θα πάνε, θα προσληφθούν. Όσοι ανταποκριθούν. Τα ποσοστά που έρχονται αυτή τη στιγμή, από το 2009, είναι κάτω από το 50%. Στο 40% καλύπτονται αυτές θέσεις. Δηλαδή, παίρνει ένας Δήμος 100 ανθρώπους, δικαιούται, με βάση τα αποτελέσματα του 2009, 40 ήρθαν τώρα που γίνεται η κατανομή. Και λέμε μάλιστα, ότι σε αυτούς τους υπολειπόμενους, μια αντίθετη δηλαδή διάταξη σε σχέση με αυτό που μας κατηγορείτε, λέμε ότι δεν είναι υποχρεωτικό να πάμε στους επόμενους, αλλά μήπως κρατήσουμε αυτόν τον αριθμό για να πάμε σε στοχευμένες πλέον προσλήψεις, με βάση τις τωρινές ανάγκες. Και αυτή είναι η διάταξη που υπάρχει μέσα. Όλα αυτά, είναι ρουσφέτια, νέες προσλήψεις και δημοσιονομικός εκτροχιασμός.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ορισμένες φορές, όταν ακούω την κριτική που ασκείτε, φαίνεται να μη γνωρίζετε, πώς ασκείται σήμερα η εποπτεία στους Δήμους. Οι Δήμοι, πρέπει να καταθέτουν ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς, αλλιώς δεν γίνονται δεκτοί. Οι Δήμοι ελέγχονται και όσοι από αυτούς είναι στο κόκκινο, μπαίνουν στο παρατηρητήριο. Τρεις είναι, αυτή τη στιγμή, στον αριθμό. Αλλά, όλη αυτή η κριτική που ασκείτε αυτή τη στιγμή και μάλιστα, φτάνετε στο ζενίθ της υποκρισίας να λέτε «μα, καλά, γιατί δεν μειώνουμε τον ΕΝΦΙΑ και δίνετε επιδόματα» όταν γνωρίζετε ότι δεν έχει καμία σχέση το ταμείο εκείνο, που θα εκταμιευτούν τα επιδόματα των πενήντα ευρώ, στους δημοτικούς υπαλλήλους, διότι είναι ήδη εγκεκριμένοι, συγκεκριμένοι και ψηφισμένοι προϋπολογισμοί των Δήμων και δεν έχει καμία επίπτωση στα δημόσια οικονομικά και έρχεστε εδώ και κάνετε ένα άλμα, έναν ιδιότυπο λαϊκισμό, μια αλχημεία, άνευ προηγουμένου, για να μας πείτε, ότι όλα αυτά τα οποία προβλέπουμε ως διευκολύνσεις, θα επιβαρύνουν το δημόσιο προϋπολογισμό. Από πού κι ως που; Συγκεκριμένα είναι τα χρήματα που παίρνει η αυτοδιοίκηση. Ξέρετε ότι υπήρχε πλεόνασμα, περίπου μισό δις, τη χρονιά που πέρασε από την αυτοδιοίκηση; Εκτός αν θέλετε να μεγαλώνει και να μεγαλώνει αυτό το πράγμα; Αυτό δηλαδή, είναι κακό, να αξιοποιηθεί, με αυτόν τον λελογισμένο τρόπο, που είναι σύμφωνη και η αυτοδιοίκηση, σε συγκεκριμένες παρεμβάσεις μισθολογικές, αυτού του τύπου. Και στις περισσότερες των περιπτώσεων, δεν είναι κάτι υποχρεωτικό. Είναι κάτι δυνητικό. Όπως, αυτό που προβλέπεται για τους νησιωτικούς και τους ορεινούς Δήμους. Γιατί;
Σας ανέφερα συγκεκριμένα παραδείγματα, νησιών και ορεινών Δήμων, όπου, ενώ ανοίγουν θέσεις για γιατρούς, για εκπαιδευτικούς, για πυροσβέστες, δεν πηγαίνουν οι άνθρωποι, λόγω ακριβώς της ισοπεδωτικής πολιτικής που υπήρξε τα τελευταία χρόνια, της μείωσης των εισοδημάτων. Γιατί, σου λέει, εάν δεν είμαι από κει, δεν μπορώ να ζήσω. Δεν μου φτάνουν τα 750 €, ως μηνιαίος μισθός, για να μπορέσω και να τρώω και να πληρώνω το ενοίκιο και να μπορώ να στέλνω κάτι στην οικογένειά μου να έχει. Έρχεται λοιπόν ο Δήμος και λέει, θέλω να έχω έναν γιατρό. Μπορώ να κάνω αυτή τη δαπάνη, να τη δικαιολογήσω; Μέχρι τώρα του λέγαμε, όχι, δεν μπορείς να την κάνεις. Δεν θα στο εγκρίνουμε. Και τώρα λέει, ότι εάν θέλετε κύριοι, εάν σας περισσεύουν τα χρήματα, έχετε αυτήν τη δυνατότητα, μπορείτε να την κάνετε αυτήν τη δαπάνη. Αυτό είναι κακό; Είναι ενάντια στην νησιωτικότητα; Τι κάνει; Κατασπαταλά το δημόσιο χρήμα;
Αναφέρατε πριν κάτι παραδείγματα και λέω « ζούμε αλλού;». Μάλλον όχι, δεν ζούμε αλλού. Τα ίδια βλέπουμε και τα ίδια καταλαβαίνουμε. Μέχρι εκεί νομίζω, ότι και οι δύο τα ίδια αντιλαμβανόμαστε, αλλά πρόκειται για αυτή την τύφλωση, για αυτή την τακτική που λέγαμε της μηδενιστικής πολιτικής, η οποία τελικά αποδεικνύεται ως μια επιλογή για να μπορεί η Ν.Δ. να έχει συσπειρωμένο το 80%-85% τους τελευταίους μήνες του Εκλογικού Σώματος, που δεν είχε ψηφίσει στις προηγούμενες εκλογές, να συντηρεί εικονικά μέσω των φιλικών προς αυτήν Μέσων την αίσθηση, ότι αυτή η συγκυβέρνηση είναι απομονωμένη, ότι υπάρχουν μεγάλα ποσοστά στην εκλογική επιρροή ανάμεσα στη Ν.Δ. και την Κυβέρνηση. Διότι έτσι φαίνεται, ότι διάφορες δυνάμεις, οικονομικά κέντρα και συμφέροντα συντηρούνται, διότι σου λέει πάλι με χρόνια με καιρούς, πάλι θα είμαστε σε εκείνη την πολιτική πρακτική που δημιούργησε τα ελλείμματα. Εσείς, όμως, δεν μπορείτε να μιλάτε για ελλείμματα, διότι είστε το κόμμα των ελλειμμάτων. Πώς προέκυψαν τα ελλείμματα; Να τα δούμε ένα - ένα; Siemens. Φροντίσατε και βγάλατε έξω τους «Χριστοφοράκους», τους φυγαδεύσατε. Προσπαθείτε να σβήσετε τα ίχνη αυτού του SuperMega σκανδάλου, του πανευρωπαϊκού και παγκόσμιου σκανδάλου. Εξοπλισμοί είναι, λοιπόν, τα ελλείμματα. Πενταπλασιασμός για τα δημόσια έργα είναι τα ελλείμματα. Θαλασσοδάνεια είναι τα ελλείμματα. Αυτό είναι το φαύλο δικομματικό πολιτικό κατεστημένο που κατέρρευσε με την άνοδο του ΣΥΡΙΖΑ! Αυτοί, λοιπόν, είστε και αυτά παρά την ήπιων τόνων αυτοκριτική του κ. Γρηγοράκου.
Κύριε Γρηγοράκο, φαίνεται ότι δεν τα λέτε - όχι εσείς προσωπικά, αλλά ως χώρος - τόσο καθαρά και δυνατά αυτά τα πράγματα και γι' αυτό δεν μπορείτε να ανακάμψετε, διότι δεν μπορεί να θέλεις να κάνεις μια πραγματική αυτοκριτική και να παρελαύνουν οι πρωταγωνιστές αυτής της πολιτικής των προηγούμενων ετών, όπως έγινε στο πρόσφατο συνέδριό σας. Αυτή είναι η πραγματικότητα και για αυτό η κρίση ταυτότητας, η κρίση στρατηγικής θα είναι κάτι, το οποίο θα σας συνοδεύει και όσο θα είσαστε όμηροι αυτών των πολιτικών βαριδιών και των πολιτικών προσώπων που ευθύνονται για τα σημερινά αδιέξοδα της χώρας.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θέλω να αναφερθώ και να τελειώσω με αυτό, διότι θα έχουμε την ευκαιρία να τα ξαναπούμε. Ο κ. Συντυχάκης μίλησε για μια στρατηγική συναντίληψη όλων, δηλαδή, όλοι από τη μία μεριά και το ΚΚΕ από την άλλη. Κύριε Συντυχάκη, φοβάμαι πάρα πολύ, ότι όταν το λέτε και με αφορμή αυτό το συγκεκριμένο νομοσχέδιο και δεν παίρνετε τα μηνύματα από τον κόσμο της εργασίας που σχετίζεται με την αυτοδιοίκηση, τότε έχετε υποστεί μια στρατηγική τύφλωση, δυστυχώς, για ένα ιστορικό κόμμα σαν το Κ.Κ.Ε. Διότι, στην Ελλάδα η Αριστερά, τουλάχιστον, μετά τον Εμφύλιο πρωταγωνίστησε στη δημιουργία συμμαχιών, κοινωνικών μετώπων υπέρ συγκεκριμένων αλλαγών, που βοηθούσαν τη ζωή των εργαζομένων και προωθούσαν προοδευτικούς εκσυγχρονισμούς, αλλά βεβαίως από αυτή την αντίληψη έχετε πάρει τα τελευταία χρόνια διαζύγιο.
Νομίζω, ότι θα έχουμε και τις υπόλοιπες συνεδριάσεις της τελευταίας σε επίπεδο επιτροπής, αλλά και στην Ολομέλεια για να πούμε και άλλα. Ευχαριστώ».