Κυρ, 28 Απρ 2024
Αρχική  > Το βήμα του Αιρετού

Σπύρος Βρεττός*: Ποια Κυβέρνηση θα αναγκάσει τη HELLENIC TRAIN να επενδύσει στην ποιότητα του Προαστιακού Αττικής;

27/1/2023

Μακριά από την ποιότητα εξυπηρέτησης που απαιτεί ο σύγχρονος επιβάτης παραμένει η Hellenic Train (Τραινοσε), η οποία αποτελεί  βασικό άξονα συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης για χιλιάδες πολίτες που ζουν και εργάζονται στην Ανατολική Αττική και σε όλη την Περιφέρεια.

Ούτε καν οι δικές της μετρήσεις ικανοποίησης (στο συνολικό δίκτυο της χώρας) δεν μπορούν να κρύψουν τα προβλήματα με τη συχνότητα και την ακρίβεια των δρομολογίων, καθώς και με την ελλιπή πληροφόρηση των επιβατών, προβλήματα που την θέτουν διαρκώς υπό τον έλεγχο της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ).

Ενώ θα έπρεπε οι επιβάτες να μετακινούνται ανά 15 περίπου λεπτά όπως συμβαίνει στους Προαστιακούς των μεγάλων πόλεων της Ευρώπης, εδώ γίνεται ένα δρομολόγιο την ώρα ανά κατεύθυνση, που φτάνει και τις δύο ώρες για την γραμμή Αθήνα - Χαλκίδα η οποία είναι και η πλέον αναξιόπιστη.

Την ώρα που εξελίσσονται οι διαδικασίες για την επέκταση της υποδομής του Προαστιακού σε Ραφήνα – Λαύριο και για το νέο σταθμό στο Κρυονέρι, οι προγραμματισμένες επενδύσεις σε νέα και μισθωμένα τρένα είναι αμφίβολο αν θα οδηγήσουν σε αύξηση της ποιότητας των υπηρεσιών, καθώς αφορούν το σύνολο των αναγκών της Ελληνικής επικράτειας. 

Παρακολουθούμε επαναλαμβανόμενες εξαγγελίες για επεκτάσεις και έργα (πρόσφατα προστέθηκε και η Δυτική Αττική), χωρίς να υπάρχει μέριμνα για την ορθή λειτουργία και την επάρκεια των μεταφορικών μέσων ούτε στο υπάρχον, ούτε στο μελλοντικό δίκτυο.

Δεν γίνεται η Ελληνική κυβέρνηση να παραδίδει για 10 με 15 χρόνια το σιδηροδρομικό έργο σε ιδιωτικό μονοπώλιο, να το επιδοτεί με δεκάδεςεκατομμύρια κάθε χρόνο από το ελληνικό προϋπολογισμόκαι ταυτόχρονα ο επιβάτης να είναι στο ίδιο έργο θεατής.

Δεν φτάνει μόνο η εποπτεία της Ανεξάρτητης Αρχής,ούτε ονέος Οδηγός Δικαιωμάτων και Υποχρεώσεων που αυτή θα θέσει σε ισχύ το 2023.Χρειάζεται και το κράτος να εξαναγκάσει τη HellenicTrain, αλλά και τον ΟΣΕ όπου υπάρχει συναρμοδιότητα, σε επενδύσεις ικανές να καλύψουν τις προδιαγραφές ποιότητας που αξίζει να έχει ο σύγχρονος πολίτης της Αττικής στην καθημερινή του μετακίνηση.

* Ο Σπύρος Βρεττός γεννήθηκε στις Αχαρνές Αττικής το 1974, κάτοχος Διπλώματος και Διδακτορικού από τη σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Η/Υ του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (Ε.Μ.Π). Εργάζεται στον ιδιωτικό τομέα και είναι μέλος της ΚΠΕ του ΠΑΣΟΚ.