Δευ, 01 Ιουλ 2024
Αρχική  > Το βήμα του Αιρετού

Γιώργος Μπρούλιας, Δημοτικός Σύμβουλος Αθηναίων, Πρόεδρος ΕΤΟΑΑ

15/10/2011
Τουρισμός στην Αθήνα; Η ελίτ των επιστημόνων σε κορυφαία συνέδρια παγκόσμιας εμβέλειας στην μητροπολιτική Αθήνα; Και όμως, ναι!

Νέοι άνθρωποι, με φρέσκιες ιδέες, εφαρμόζουν καθημερινά, με ομαδικό πνεύμα και συνέργειες ένα στοχευμένο σχέδιο δράσης, αποδεικνύοντας πως μπορούν να κάνουν τη διαφορά.

Έτσι η Εταιρεία Τουριστικής και Οικονομικής Ανάπτυξης του Δήμου της Αθήνας, μέσα από τον σύγχρονο προσανατολισμό της πόλης, τη δημιουργία ενός νέου brand στο εξωτερικό, αλλά και ένα ολοκληρωμένο «πακέτο» προτάσεων, προϊόντων και υπηρεσιών, παρέχει όλες τις εναλλακτικές επιλογές της πόλης και μάλιστα σε επίπεδο ανταγωνιστικό σε σχέση με τις υπόλοιπες πόλεις.

Η οικονομική κρίση δοκιμάζει τις αντοχές της κοινωνίας, του καθενός μας. Η ανάγκη για περιορισμό των δημοσίων δαπανών περιορίζει δραστικά τους διαθέσιμους πόρους. Η τρέχουσα συγκυρία αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία ανασύνταξης και κυρίως επανατοποθέτησης των προτεραιοτήτων για την οικονομική ανάπτυξη. Σε αυτή τη φάση, οι επιλογές που υπάρχουν είναι συγκεκριμένες και δεν αφήνουν περιθώρια για πειραματισμούς και καθυστερήσεις. Γι’ αυτό θεωρώ πως η μεγάλη αλλαγή θα έρθει κυρίως από τον τουρισμό, τη βαριά βιομηχανία της χώρας μας η οποία μπορεί να φέρει θετικά αποτελέσματα. Για να επιτευχθούν όμως αυτά, χρειάζεται η απαιτούμενη ταχύτητα όλων μας στη λήψη αποφάσεων και να υπάρχει αξιοποίηση των επιτυχημένων μοντέλων δράσης, κάτι το οποίο ήδη κάνει η ΕΤΟΑΑ.

Στόχος της ΕΤΟΑΑ ανέκαθεν ήταν να παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, με όσο το δυνατόν πιο χαμηλό κόστος, οι οποίες επιφέρουν σημαντικό όφελος στην μητροπολιτική Αθήνα. Με σωστή αξιοποίηση των πόρων η ΕΤΟΑΑ έχει την δυνατότητα και το έχει άλλωστε αποδείξει, ότι μπορεί να προσδώσει την απαιτούμενη αναπτυξιακή διάσταση στην πόλη σε ένα σύνολο δραστηριοτήτων που έχουν μακροπρόθεσμους στόχους.

Ένας προορισμός προκειμένου να καταστεί επιτυχημένος θα πρέπει πρώτα απ’ όλα να διαθέτει έναν αποτελεσματικό φορέα διαχείρισης και προβολής του τουριστικού προϊόντος του. Η ΕΤΟΑΑ ανταποκρίθηκε σε αυτό τον ρόλο και δημιούργησε τις βάσεις και τις προοπτικές για ανάλογη πορεία στο μέλλον.

Η ΕΤΟΑΑ, δημιούργησε την διαδικτυακή παρουσία της πόλης με το www.breathtakingathens.com , όπου χιλιάδες επισκέπτες από το εξωτερικό αλλά και από την Ελλάδα ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο για όλες τις εξελίξεις στην πόλη. Αναπόσπαστο κομμάτι είναι η δυναμική παρουσία στα social media (facebook, twitter, flickr), όπου εκατομμύρια χρήστες που βρίσκονται σε ανοικτή επικοινωνία στο διαδίκτυο δίνουν την καθημερινή τους ψήφο εμπιστοσύνης.

Η σύγχρονη εικόνα της πόλης περιλαμβάνεται επίσης και μέσω την επίσημων τουριστικών προϊόντων του Δήμου Αθηναίων που διατίθενται προς πώληση καθώς και μέσω των θεματικών εντύπων για την ενημέρωση του επισκέπτη σχετικά με τα αξιοθέατα, τη διασκέδαση, τη γαστρονομία, καθώς και πληροφορίες για ημερήσιες εκδρομές τα οποία διανέμονται σε συνέδρια που διοργανώνονται στην Αθήνα, σε τουριστικά γραφεία και διεθνείς εκθεσιακούς χώρους που λαμβάνει μέρος η πόλη όπως η WTM στο Λονδίνο, η ΙΤΒ στο Βερολίνο, η ΕΙΒΤΜ στη Βαρκελώνη και στην ΙΜΕΧ Φρανκφούρτης με σκοπό την προώθηση της Αθήνας ως ιδανικό προορισμό.

Τα πιο κομβικά σημεία για όλους τους τουρίστες, είναι τα τρία info point που διαθέτουμε στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», στην συμβολή της Λ. Αμαλίας και Δ. Αρεοπαγίτου καθώς και στον ΟΛΠ στον χώρο άφιξης των κρουαζιερόπλοιων, όπου ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό τούς δίνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες αλλά και σημαντικά tips με εναλλακτικές προτάσεις.
Επιπροσθέτως, ξεκινήσαμε το πρόγραμμα «This is MY Athens», με στόχο να φέρουμε σε επαφή τους επισκέπτες της Αθήνας με τους Athens Locals. Τους ανθρώπους που θέλουν να γνωρίσουν την πόλη, με αυτούς που την ξέρουν καλύτερα από τον καθένα: τους κατοίκους της. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εθελοντές Αθηναίους πολίτες που θέλουν να περάσουν χρόνο με τους επισκέπτες της πόλης, να μοιραστούν ένα κομμάτι της ζωής τους μαζί τους ώστε να δουν τα διαφορετικά πρόσωπα της Αθήνας, Ο βασικός σκοπός του προγράμματος είναι ο εμπλουτισμός της εμπειρίας του επισκέπτη της Αθήνας και η πολιτιστική ανταλλαγή για τους πολίτες της. Η συμμετοχή στο πρόγραμμα γίνεται μέσω του www.thisisathens.org.
Το μεγάλο στοίχημα για το προσεχές διάστημα είναι η συνέχιση της προσπάθειας μας για τη διοργάνωση μεγάλων συνεδρίων στην πόλη μας. Από τα έργα υποδομής των Ολυμπιακών Αγώνων μέχρι και το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης έχουν αλλάξει πολλά από τα δεδομένα στην εικόνα της πόλης, τόσο ως προς τις δυνατότητες φιλοξενίας όσο και στις εναλλακτικές προτάσεις που παρέχονται. Η ΕΤΟΑΑ μέσα από το Athens Convention Bureau, και με τη στενή συνεργασία με τις 62 επιχειρήσεις μέλη του ACB σχεδιάζει δράσεις για την υποδοχή και την προσέλκυση συνεδρίων, συμμετέχει σε εθνικούς και διεθνείς οργανισμούς, παράγει έντυπο και ηλεκτρονικό υλικό προβολής καθώς και μέσω του επίσημου διαδικτυακού τόπου www.athensconventionbureau.gr, απευθύνεται στην αγορά επαγγελματικού και συνεδριακού τουρισμού.

Οι επόμενοι μήνες, εν μέσω κρίσης, ήδη βρίσκουν την ομάδα της ΕΤΟΑΑ να εργάζεται πυρετωδώς για τα νέα projects στον τουρισμό της πόλης, αλλά και για τις πρωτοβουλίες που σύντομα θα ανακοινώσει για την ενίσχυση της οικονομίας της πόλης.

Όλες αυτές οι πρωτοβουλίες μεταφράζονται σε έσοδα, ανάπτυξη και κυρίως δημιουργία νέων θέσεων εργασίας που είναι και το ζητούμενο. Οι επιχειρήσεις του τουρισμού αλλά και όσες συνδέονται εμμέσως με αυτές, όταν βρίσκονται σε ένα περιβάλλον που αντιστέκεται στο γενικότερο κλίμα και κερδίζει βήμα - βήμα μερίδιο στη διεθνή τουριστική αγορά, είναι δεδομένο ότι αυτές θα στηρίξουν τις θέσεις απασχόλησης και θα είναι οι πρωταγωνιστές στην επόμενη περίοδο της υγιούς ανάπτυξης. Αυτοί είναι οι ισχυροί σύμμαχοι της ΕΤΟΑΑ και η στήριξη μας είναι δεδομένη σε όλα τα επίπεδα καθώς όλοι μαζί μπορούμε να προχωρήσουμε δυναμικά.