Δευ, 01 Ιουλ 2024
Αρχική  > Το βήμα του Αιρετού

Δημήτρης Κελάφας, Επικεφαλής Αξιωματικής Αντιπολίτευσης Δήμου Περιστερίου

23/1/2013
Σήμερα περισσότερο από ποτέ πρέπει να μιλάμε με αλήθειες. Όσο σκληρή και αν είναι η αλήθεια έχει δικαίωμα ο δημότης και κάτοικος Περιστερίου να τη γνωρίζει. Υπευθυνότητα και σοβαρότητα για μας δεν είναι να χαϊδεύουμε αυτιά. Βέβαια όποιος σήμερα μιλάει τη γλώσσα της αλήθειας εύκολα κατηγορείται για λαϊκισμό. 
Τα οικονομικά στοιχεία που προκύπτουν από την ανάλυση τόσο των ισολογισμών της τελευταίας 10ετίας όσο και των ταμειακών απολογισμών καθώς και του προϋπολογισμού του 2013 αποτελούν αδιάψευστους μάρτυρες μιας άλλης πραγματικότητας από αυτήν που μας παρουσιάζει ο κ. Παχατουρίδης μαζί με τον αντιδήμαρχο οικονομικών κ. Σταυρούλια.
             
Εμείς τα παραθέτουμε και ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματά του…   
 
·        Ο δήμος Περιστερίου χρωστά στην ΕΥΔΑΠ 2.500.000 ευρώ. Ο Δήμος είχε κάνει διακανονισμό για παλιότερα χρέη, δεν μπόρεσε να φανεί συνεπής και πριν ένα μήνα κατέπεσε η εγγυητική επιστολή των 100.000 ευρώ.
·        Προμηθευτές καταθέτουν αγωγές στα δικαστήρια για οφειλές του Δήμου, κερδίζουν  και προβαίνουν σε κατασχέσεις των καταθέσεων του Δήμου.
·        Οι περισσότεροι διαγωνισμοί του Δήμου κηρύσσονται άγονοι. Μεταξύ αυτών των διαγωνισμών είναι αυτός που αφορά το γάλα των εργαζομένων καθώς και αυτός που αφορά πετρέλαιο θέρμανσης για τους βρεφονηπιακούς σταθμούς.
·        Σύμφωνα με τον ισολογισμό του 2012 ο Δήμος χρωστάει σε προμηθευτές 4.300.000 ευρώ.
·        Ο Δήμος χρωστά σε τράπεζες, Eurobank και Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, 37.000.000 εκατομμύρια ευρώ κεφάλαιο. Τα τελευταία δύο χρόνια ο Δήμος έκανε δύο διακανονισμούς με Eurobank και Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. Αυτό σημαίνει ότι ο δήμος σταματάει να πληρώνει τις συμφωνηθέντες δόσεις και  πληρώνει μόνο τόκους. Αυτός ο διακανονισμός επιβαρύνει το Δήμο με πολλά εκατομμύρια ευρώ και είναι ένας «νέος δανεισμός».   
·        Η επιβάρυνση σε τόκους από δάνεια ανέρχεται σε 16.000.000 ευρώ!!! 
Δηλαδή το πραγματικό κόστος δανεισμού ανέρχεται σε 53.000.000 ευρώ.
·        Μέσα σε μια δεκαετία η διοίκηση αύξησε τις μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις του Δήμου κατά 31.800.000 ευρώ σε κεφάλαιο ή μια ποσοστιαία αύξηση της τάξεως του 747%.
·        Ενώ το 2001 ο δανεισμός ανά δημότη ήταν 35,89 € το 2012 έφτασε στα 268,08€.
·        Τα leasing του δήμου ανέρχονται σε 3 εκατομμύρια ευρώ.
·         Στα παραπάνω δεν συμπεριλαμβάνονται τα χρέη της δημοτικής επιχείρησης ΔΕΠΑΔΠ και του νομικού προσώπου ΟΠΑΑΠ για τα οποία θα επανέρθουμε όταν έχουμε τα στοιχεία από τις αρμόδιες υπηρεσίες.
 
Συνεπώς η επιμήκυνση των δανείων έγινε γιατί δεν έβγαινε ο προϋπολογισμός ισοσκελισμένος και για να μην μπει το Περιστέρι σε πρόγραμμα εξυγίανσης. Είναι αυτό που είπε ο αντιδήμαρχος οικονομικών στη συνεδρίαση της οικονομικής επιτροπής κατά τη συζήτηση του προϋπολογισμού : «Μπήκαμε από μόνοι μας σε επιτροπάτο για να μη μας βάλουν».
Η αλήθεια όμως είναι ότι το Περιστέρι απειλείται με στάση πληρωμών και ότι  η διοίκηση Παχατουρίδη έχει υπερχρεώσει το Περιστέρι για τα επόμενα 15 χρόνια!  
Στο τελευταίο συμβούλιο του Δεκέμβρη του 2012, σε αυτό που η διοίκηση ψήφισε την επιμήκυνση του δανείου με το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, ο ίδιος ο αντιδήμαρχος οικονομικών αποκάλεσε τον προϋπολογισμό που κατέθεσε στο σώμα προς ψήφιση «ένα έκτρωμα». Δύο δημοτικά συμβούλια μετά,  μας καλεί να υπερψηφίσουμε αυτό που ο ίδιος αποκάλεσε «έκτρωμα».
Ενώ όμως οι δαπάνες για ανταλλακτικά και επισκευές οχημάτων παραμένουν αμείωτες, κανονικό «τσεκούρι» πέφτει στην επιχορήγηση του Νομικού Προσώπου, του ΟΠΑΑΠ,  κατά 1.115.000 ευρώ, ποσοστό  μείωσης 23% σε σχέση με πέρυσι. Το Νομικό Πρόσωπο είναι αυτό που ασκεί την κοινωνική πολιτική, έχοντας την ευθύνη των βρεφονηπιακών και του αθλητισμού. Σε τέτοιες εποχές οι παροχές για κοινωνική πολιτική έπρεπε να αυξάνονται και όχι να περικόπτονται και μάλιστα σε τέτοιο βαθμό και επιμένουμε στη θέση μας ότι:
·        Τα τροφεία των βρεφονηπιακών σταθμών πρέπει να καταργηθούν άμεσα.
·        Κατάργηση όλων των συνδρομών από συμμετοχή σε αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες.
 
Σημείωση: Όλα τα οικονομικά στοιχεία προέρχονται από την ανάλυση των ισολογισμών του δήμου, των ταμειακών απολογισμών και του προϋπολογισμού 2013 τα οποία μας έδωσαν οι οικονομικές υπηρεσίες του δήμου.