Τετ, 03 Ιουλ 2024
Αρχική  > Περιφέρειες

Επιστολή Αντιπεριφερειάρχη Χανίων σε Κεραμέως για να μην προχωρήσει η ενδεχόμενη σύμπτυξη τάξεων και τμημάτων

21/10/2021

Με στόχο την εξασφάλιση των καλύτερων δυνατών συνθηκών για ασφαλή και με  παιδαγωγικά κριτήρια εκπαίδευση των μαθητών της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων, ο Αντιπεριφερειάρχης Χανίων κ. Νίκος Καλογερής ζητάει με σημερινό του έγγραφο προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως, να μην προχωρήσει η ενδεχόμενη σύμπτυξη τάξεων και τμημάτων στις εκπαιδευτικές μονάδες της Π.Ε. Χανίων.

 

Συγκεκριμένα, στην επιστολή του ο Αντιπεριφερειάρχης αναφέρει τα εξής :

 

«Κυρία Υπουργέ,

 

Έχοντας ενημερωθεί ότι γίνεται διερεύνηση και αποτίμηση σχολικών μονάδων σε σχέση με τη δυναμικότητα των μαθητών, θέλουμε να εκφράσουμε τις απόψεις μας σχετικά με τα δεδομένα που αφορούν στις σχολικές μονάδες της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων.

 

Αρχικά αναφερόμενοι στην ενδεχόμενη σύμπτυξη τάξεων και υποβιβασμό του Δημοτικού Σχολείου Καντάνου Δήμου Καντάνου–Σελίνου από εξαθέσιο σε τριθέσιο σχολείο, σας ενημερώνουμε ότι:

 

Στο σχολείο αυτό, όπως και σε πολλά άλλα αντίστοιχα, δεν πρέπει η δυναμικότητα των μαθητών να είναι ο κύριος παράγοντας που θα καθορίζει και την οργανικότητά τους (αναλογία μαθητών προς δάσκαλο). Πρέπει να συναξιολογούνται και άλλες συνθήκες που ισχύουν σε κάθε περίπτωση, όπως πχ. το εμβαδόν αιθουσών και γενικότερα οι διαθέσιμες κτιριακές υποδομές, η φοίτηση τυχόν μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες κλπ., καθώς επίσης και παιδαγωγικά κριτήρια.

 

Το Δημοτικό Σχολείο Καντάνου είναι δυσπρόσιτο, βρίσκεται στην Κάντανο, ιστορική έδρα του Δήμου Καντάνου–Σελίνου και απέχει 60 χλμ από το πλησιέστερο αστικό κέντρο (Χανιά). Στο σχολείο αυτό φοιτούν παιδιά σε μικρές αίθουσες, με κάποια από αυτά να έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες (παραπάνω από 1 ανά τάξη). Πολλοί από τους μαθητές έρχονται στο σχολείο από περιφερειακά, ορεινά χωριά απόστασης από 8 έως 10 χλμ.

 

Θεωρούμε ότι δεν είναι δυνατό, εν μέσω πανδημίας, κατά την οποία τα τελευταία δύο χρόνια το μάθημα γινόταν με τηλεκπαίδευση, να υπάρχει, έστω και σκέψη από το Υπουργείο σας, για εξορθολογισμό δαπανών εις βάρος μαθητών που φοιτούν σε σχολεία ορεινών, μειονεκτικών και δυσπρόσιτων περιοχών.

 

Ιδιαίτερα για τα σχολεία αυτά, θα πρέπει να εξασφαλίζονται οι συνθήκες εκείνες, ώστε η μόρφωση των παιδιών να είναι τουλάχιστον ισότιμη με αυτή όλων των παιδιών της χώρας και όχι να υπολογίζεται βάσει κόστους λειτουργίας. Τονίζεται ότι η φοίτηση σε σχολεία σαν το Δημοτικό Σχολείο Καντάνου αποτελούν για πολλούς μαθητές τους, μοναδική ευκαιρία για μάθηση και συναναστροφή.