Πεμ, 04 Ιουλ 2024
Αρχική  > Πολιτική - Οικονομία - Διεθνή

Νομιμοποιήθηκαν δαπάνες Δήμων και Περιφερειών για οχήματά τους

13/10/2020

Στη νομιμοποίηση πάσης φύσεως δαπανών των ΟΤΑ για οχήματά τους συγκεκριμένων χαρακτηριστικών, προχώρησε η Κυβέρνηση με άρθρο στο Ν/Σ-“σκούπα” του Υπ.Εσωτερικών.

Το άρθρο περιλαμβάνει δύο παραμέτρους.  Πρώτον, εισάγει μια κατά παρέκκλιση διαδικασία με προθεσμία μέχρι 31.12.2020, για τη «διοικητική τακτοποίηση» οχημάτων της Αυτοδιοίκησης, δίνοντας σχετική αρμοδιότητα στην Οικονομική Επιτροπή.  Δεύτερο και σημαντικότερο, νομιμοποιεί τις δαπάνες που έγιναν για αυτά τα οχήματα στο παρελθόν και έως 30.6.2020, ορίζοντας ότι «θεωρούνται νόμιμες και κανονικές».

Τα πολιτικά κόμματα ψήφισαν ως κάτωθι:

- Ν.Δ.: ναι

- ΣΥΡΙΖΑναι

- Κίνημα Αλλαγής:  παρών

- ΚΚΕναι

- Ελληνική Λύση:  όχι

- ΜέΡΑ25:  παρών

Επί λέξη, ψηφίστηκε και θα ισχύσει το εξής:

« Διοικητική τακτοποίηση αρχείου οχημάτων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης

1) Κατά παρέκκλιση του αρ.22 του ν.4325/2015 και της περ.β΄ της παρ.1 του αρ.2 του ν.251/1976, για επιβατικά και φορτηγά οχήματα, μηχανήματα έργου και λοιπά τροχοφόρα ιδιοκτησίας ΟΤΑ Α΄ και Β΄ βαθμού, με ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν την 1η.1.2010, τα οποία δεν βρίσκονται πλέον στην κατοχή τους, οι τελευταίοι μπορούν έως την 31η.12.2020, να υποβάλουν Αίτηση διαγραφής αυτών από το οικείο Μητρώο Αδειών, με την προσκόμιση πιστοποιητικού καταστροφής του οχήματος ή εισήγηση της Υπηρεσίας η οποία θα επικυρωθεί με την Απόφαση της οικείας Οικονομικής Επιτροπής, στην περίπτωση που αυτά έχουν δοθεί για καταστροφή, διάλυση ή αχρήστευση έως την ημερομηνία ισχύος του παρόντος, γεγονός που βεβαιώνεται με Απόφαση της οικείας Οικονομικής Επιτροπής.

2) Δαπάνες πάσης φύσεως σε βάρος των προϋπολογισμών των ΟΤΑ και των Νομικών τους Προσώπων για τη συντήρηση, κίνηση και εν γένει λειτουργία των οχημάτων της παρ.1, οι οποίες διενεργήθηκαν έως 30.6.2020, θεωρούνται ΝΟΜΙΜΕΣ και κανονικές. »

 

Στην Αιτιολογική Έκθεση οι Υπουργοί εξηγούν γιατί εισάγεται η 1η παράμετρος, δηλ. η διαδικασία κατά παρέκκλιση διοικητικής τακτοποίησης του στόλου των οχημάτων, αναφέροντας ότι γίνεται ενόψει της επικείμενης έναρξης επιχειρησιακής λειτουργίας του Μητρώου του αρ.6 του ν.4674/2020, προκειμένου τα στοιχεία που θα καταχωρηθούν να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.  Ως προς τη 2η παρέμβαση, της αναδρομικής νομιμοποίησης των δαπανών, δεν αναφέρουν τίποτα.  Γεννάται λοιπόν το ερώτημα ποια είναι η έκταση του φαινομένου που νομιμοποιήθηκε, με άλλα λόγια ποιο είναι το ύψος των δαπανών που μέχρι χθες ήταν παράνομες, και πλέον μετά την κυβερνητική παρέμβαση θα θεωρούνται νόμιμες.

Η Έκθεση του ΓΛΚ επισημαίνει ότι προκαλείται επί των προϋπολογισμών των ΟΤΑ «νομιμοποίηση δαπανών», χωρίς να αναφέρει αριθμητικά στοιχεία για το ύψος των δαπανών αυτών.

Μπορείτε να δείτε ολόκληρο το ψηφισθέν Ν/Σ, όπου περιλαμβάνεται και το ανωτέρω αρ.50, εδώ .  (Διευκρινίζεται ότι αρχικά είχε κατατεθεί ως αρ.41 - ως 41 ψηφίστηκε – και αναριθμήθηκε σε 50 εξαιτίας Τροπολογιών που προστέθηκαν ενδιάμεσα).