Δευ, 01 Ιουλ 2024
Αρχική  > Δήμοι

Πλήρης στήριξη Μενδώνη σε Μπακογιάννη, «φρένο» στον Δούκα για τη Βασ. Όλγας

26/10/2023

Tην έντονη δυσαρέσκειά του εξέφρασε πρόσφατα ο νεοεκλεγείς δήμαρχος της Αθήνας, Χάρης Δούκας, για τη μετεκλογική απόφαση του απερχόμενου δημάρχου Κώστα Μπακογιάννη σχετικά με την οδό Βασιλίσσης Όλγας. Σημειώνεται ότι το να δοθεί ξανά στην κυκλοφορία η Βασ. Όλγας αποτελεί μια απ' τις πιο γνωστές προεκλογικές εξαγγελίες του Χ. Δούκα, ο οποίος θα αναλάβει καθήκοντα από το νέο έτος. Ωστόσο βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη εργασίες πεζοδρόμησης στην επίμαχη οδό από συνεργεία του δήμου, με τον Κ. Μπακογιάννη να τονίζει ότι η εργολαβία δεν μπορεί να μείνει στη μέση.

Τώρα, έρχεται η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη (σε συνέντευξή της στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ) και παίρνει πάνω της το θέμα, υποστηρίζοντας εμφαντικά πως τον πρώτο λόγο έχει το ΥΠ.ΠΟ. Όπως σημειώνει μεταξύ άλλων, η πεζοδρόμηση της Βασ. Όλγας συμπεριλαμβάνεται στο σχέδιο της Ενοποίησης των Αρχαιολογικών Χώρων της Αθήνας, που έχει εγκριθεί από το ΥΠ.ΠΟ. από το 2000 και τονίζει πως πρόκειται για περιοχή μεγάλου αρχαιολογικού ενδιαφέροντος. Αναφέρει επίσης ότι «πρέπει να μείνουμε σε αυτό το οποίο έχει σχεδιαστεί, γιατί είναι για το καλό της πόλης, για το καλό των Αθηναίων – και εάν πρέπει να λύσουμε ένα κυκλοφοριακό πρόβλημα, να το λύσουμε».

Η Λ. Μενδώνη βάζει φρένο στα σχέδια του Χ. Δούκα, υποστηρίζοντας πως ο νέος δήμαρχος της Αθήνας «δεν μπορεί να σταματήσει» αυτό που έχει σχεδιαστεί. Και βεβαίως, παρέχει πλήρη στήριξη στον Κ. Μπακογιάννη για να συνεχίσει τα έργα στη Βασ. Όλγας.

Συγκεκριμένα, η κ. Μενδώνη ανέφερε μεταξύ άλλων:

«Το Υπουργείο Πολιτισμού, όπως και το Υπουργείο Περιβάλλοντος, έχουν άμεσο λόγο, έχουν τον πρώτο λόγο, θα έλεγα και ιδιαίτερα το Υπουργείο Πολιτισμού, διότι βρισκόμαστε μέσα σε έναν μείζονα αρχαιολογικό χώρο. Καταρχάς να πω ότι η πεζοδρόμηση της Βασιλίσσης Όλγας δεν είναι κάτι που ξεκίνησε επί δημαρχίας Μπακογιάννη. Αυτό ήταν ένα παλιό σχέδιο το οποίο είχε εγκριθεί από το Υπουργείο Πολιτισμού από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, ήδη από το 2000, διότι συμπεριλαμβανόταν στα βασικά έργα της ενοποίησης των αρχαιολογικών χώρων. Για διάφορους λόγους, αν έχουμε λίγο χρόνο, μπορώ να τους πω, δεν έγινε το κομμάτι αυτό της Βασιλίσσης Όλγας, δεν πεζοδρομήθηκε, όπως συνέβη με τη Διονυσίου Αρεοπαγίτου, με την Αποστόλου Παύλου, με την Ερμού από ένα σημείο και μετά κ.λπ. Αυτό ήταν ένα έργο που το προετοίμαζαν όλες οι κυβερνήσεις διαδοχικά για τους Ολυμπιακούς Αγώνες.»

»...Αυτό το τμήμα της Βασιλίσσης Όλγας δηλαδή δεν έγινε και ο κύριος λόγος που δεν έγινε είναι ότι ο αρχαιολογικός ορίζοντας είναι πάρα πολύ ψηλά, δηλαδή αφαιρώντας τον ασφαλτοτάπητα πέφτεις κατευθείαν σε μνημεία. Αυτό θα σήμαινε εκτεταμένες ανασκαφές προκειμένου να υλοποιηθεί το έργο του πεζοδρόμου και δεν υπήρχε τότε το χρονικό περιθώριο να γίνει μέχρι τους Ολυμπιακούς Αγώνες.»

»... για το θέμα της Βασιλίσσης Όλγας πρέπει να μείνουμε σε αυτό το οποίο έχει σχεδιαστεί, γιατί είναι για το καλό της πόλης, για το καλό των Αθηναίων – και εάν πρέπει να λύσουμε ένα κυκλοφοριακό πρόβλημα, να το λύσουμε.»

»... Δεν μπορεί να το σταματήσει (σ.σ.: ο Χάρης Δούκας, αυτό που έχει σχεδιαστεί». Αυτό για να το σταματήσει πρέπει να δώσει έγκριση, θα πω το πιο απλό, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο. Μα αφού τώρα έχουμε και καινούργια ευρήματα που απλώνονται σε πολύ μεγάλο μήκος, γιατί δεν έχει γίνει ακόμα όλη η ανασκαφή, σε πολύ μεγάλο πλάτος επί της Βασιλίσσης Όλγας, και επίσης είναι το οικοδόμημα, πηγαίνει και σε βάθος. Τι θα κάνουμε;»

Δούκας: Όχι στη δημιουργία τετελεσμένων

 
Από την πλευρά του, ο Χ. Δούκας τονίζει πως «η παράδοση της Βασιλίσσης Όλγας στην κυκλοφορία ήταν μία από τις βασικές εξαγγελίες του προγράμματός μας, το οποίο εγκρίθηκε πριν από μόλις 9 ημέρες από τους πολίτες της Αθήνας» και καταφέρεται κατά της απερχόμενης δημοτικής αρχής.

«Δεν μπορεί η απερχόμενη δημοτική αρχή να δημιουργεί τετελεσμένα σε μία βασική προγραμματική εξαγγελία που πήρε ψήφο εμπιστοσύνης από τους πολίτες. Ειδικά σε μία περίοδο μετάβασης που προσπαθούμε σε αυτοδιοικητικό επίπεδο να δημιουργήσουμε συνθήκες συνεργασίας και εμπιστοσύνης».

Σημειώνει επίσης πως «προς αποφυγή παρεξηγήσεων επαναλαμβάνουμε τη θέση μας για τη δημιουργία συνθηκών ήπιας κυκλοφορίας στη Βασιλίσσης Όλγας, χωρίς σε καμιά περίπτωση να απεμπολούμε το όραμα μας για τη βιώσιμη κινητικότητα στην Αθήνα και την ενοποίηση των δημόσιων και πράσινων χώρων. Θέλουμε να τονίσουμε ότι το κλείσιμο της Βασιλίσσης Όλγας εδώ και 3 χρόνια χώρισε το κέντρο της Αθήνας στα δύο, έχει προκαλέσει μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση, δεν απομάκρυνε τα αυτοκίνητα από το κέντρο, αύξησε την ατμοσφαιρική ρύπανση και συνεχίζει να ταλαιπωρεί καθημερινά χιλιάδες οδηγούς. Στόχος μας είναι να μειώσουμε την κυκλοφοριακή επιβάρυνση στην πόλη, λαμβάνοντας σε κάθε χρονική στιγμή υπόψη τις επιπτώσεις στην καθημερινή ζωή των πολιτών».

Στο πλαίσιο αυτό, καλεί την απερχόμενη δημοτική αρχή «να σεβαστεί τη βούληση του λαού της Αθήνας και να μην προχωρήσει σε ενέργειες που δημιουργούν τετελεσμένα».

efsyn.gr