Πεμ, 04 Ιουλ 2024
Αρχική  > Κοινωνία - Πολιτισμός - Περιβάλλον

Υπερηχητικό αεροσκάφος θα εκτελεί πτήση Λος Άντζελες-Τόκιο σε λιγότερο από τρεις ώρες

1/4/2021

Ένα νέο, υπερηχητικό αεροπλάνο που θα μπορεί να εκτελεί την πτήση Λος Άντζελες-Τόκιο σε λιγότερο από τρεις ώρες, παρουσίασε η κατασκευαστική εταιρεία αεροπλάνων Aerion. Το νέο της εμπορικό αεροσκάφος Aerion AS3 θα μπορεί να μεταφέρει 50 επιβάτες σε απόσταση 7.000 ναυτικών μιλίων.

«Το όραμά μας είναι να χτίσουμε ένα μέλλον όπου η ανθρωπότητα θα μπορεί να ταξιδέψει μεταξύ δύο σημείων στον πλανήτη μας μέσα σε τρεις ώρες. Η υπερηχητική πτήση είναι το σημείο εκκίνησης, αλλά είναι ακριβώς αυτό – η αρχή», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Aerion, Tom Vice. «Πρέπει να ωθήσουμε τα όρια του δυνατού».

Νωρίτερα φέτος, η Aerion επέκτεινε τη συνεργασία της με το Κέντρο Έρευνας Langley της NASA, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην εμπορική πτήση της σειράς Mach 3-5. Με απλά λόγια, το αεροσκάφος θα πετάει με ταχύτητα 3.700 έως 6.200 χλμ. / ώρα – ή έως και επτά φορές πιο γρήγορα από ένα κανονικό επιβατικό αεροσκάφος μεγάλων αποστάσεων.

Ο σχεδιασμός βρίσκεται σε εξέλιξη και η εταιρεία δήλωσε ότι θα αποκαλύψει περισσότερες πληροφορίες μέσα στο 2021.

Το AS3 είναι το δεύτερο μοντέλο αεριωθούμενων αεροσκαφών που παρουσιάζει η Aerion ενώ τα μελλοντικά της σχέδια περιλαμβάνουν την κατασκευή υβριδικών-ηλεκτρικών υπερηχητικών αεροπλάνων.

Το AS2 – το οποίο υπόσχεται να μεταφέρει τους επιβάτες από τη Νέα Υόρκη στο Λονδίνο μέσα σε 4,5 ώρες είναι το πρώτο υπερηχητικό εμπορικό επιβατικό αεροσκάφος που κυκλοφορεί μετά απόπερισσότερα από 50 χρόνια.

Το επιβατικό αεροσκάφος με χωρητικότητα 8-12 επιβάτες θα μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα πάνω από 1.600 χλμ. / ώρα, και η παραγωγή του θα ξεκινήσει το 2023. Η πρώτη πτήση του AS2 έχει προγραμματιστεί για το 2024 και η εταιρεία σκοπεύει να βγάλει το αεροπλάνο στην αγορά το 2026.

Η Aerion χτίζει επί του παρόντος μια νέα, μεγάλη έδρα στη Φλόριντα, ακριβώς δίπλα στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Ορλάντο.

Νέα υπερηχητική εποχή
 
Το τελευταίο υπερηχητικό επιβατικό αεροσκάφος που διέσχισε τους ουρανούς μας ήταν το Concorde, το οποίο αποσύρθηκε πριν από 17 χρόνια. Αν και ήταν ένας θρίαμβος της αεροναυπηγικής, ο μικρός αριθμός επιβατών που μπορούσε να μεταφέρει, η περιορισμένη εμβέλειά του, το τεράστιο κόστος του και η μεγάλη ηχορύπανση που προκαλούσε, οδήγησαν στην απόσυρσή του.
 
«Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι διαφορετικό», δήλωσε ο Vice στο CNN Travel.
 
«Ο κόσμος δεν μπορεί να περιμένει έως το 2050 για την επίτευξη της ουδετερότητας του άνθρακα. Πρέπει να το κάνουμε σήμερα».
 
Οι συνεργάτες στο πρόγραμμα AS2 της Aerion περιλαμβάνουν την General Electric, η οποία παρέχει τον υπερηχητικό κινητήρα Affinity και την Spirit AeroSystems, που κατασκευάζει την άτρακτο του AS2.
 
Στο πιλοτήριο, η εταιρεία Honeywell φέρνει την τεχνογνωσία που διαθέτει στα υπερηχητικά στρατιωτικά αεροσκάφη, στον σχεδιασμό των επεξεργαστών, των οθονών, των αισθητήρων και των συστημάτων ελέγχου πτήσης της.
 
«Έπρεπε να σχεδιάσουμε ένα αεροσκάφος που θα είναι απίστευτα αποδοτικό με τη χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση καυσίμου, οπότε περάσαμε 10 χρόνια μελετώντας την προηγμένη αεροδυναμική και τους κινητήρες εξοικονόμησης καυσίμου. Σχεδιάσαμε το μοντέλο με γνώμονα το θόρυβο και τις εκπομπές», λέει ο Vice.
 
Ένα από τα πράγματα που δεν θα έχει σε αντίθεση με το Concorde, είναι οι καυστήρες (afterburners), ένα σύστημα όπου το καύσιμο ψεκάζεται στην εξάτμιση του κινητήρα και καίγεται για να αυξήσει την ώθηση κατά την απογείωση και την επιτάχυνση.
 
«Το αποκλείσαμε επειδή είναι πολύ θορυβώδες και εκπέμπει υπερβολική ποσότητα αερίων στο περιβάλλον», λέει ο Vice. «Το δεύτερο πράγμα που σκεφτήκαμε ήταν η πηγή ενέργειας μας. Θέλαμε ένα αεροσκάφος που δεν θα εξαρτάται από ορυκτά καύσιμα και θα μπορεί να λειτουργεί με 100% συνθετικά καύσιμα».
 
Επιπλέον, η εταιρεία συμμετέχει σε ένα σημαντικό πρόγραμμα αντιστάθμισης άνθρακα.

Αθόρυβη πτήση

Το 2020, ο Vice είχε δηλώσει στο CNN ότι το AS2 έχει σχεδιαστεί για να πληροί τα πρότυπα πιστοποίησης θορύβου αεροπλάνου (Stage 5), τους πιο αυστηρούς κανονισμούς θορύβου προσγείωσης και απογείωσης. «Πιστεύουμε ότι έχουμε λύσει αυτό το πρόβλημα» λέει ο ιδρυτής της εταιρείας. «Τα αεροσκάφη μας θα είναι τόσο ήσυχα όσο τα άλλα αεροπλάνα γύρω από τα αεροδρόμια».

Το πλεονέκτημα του AS2 είναι ότι ο θόρυβος που παράγει καθώς πετά υπερηχητικά, δεν πέφτει στη Γη αλλά ανεβαίνει στην ατμόσφαιρα. Αυτή η τεχνολογία η οποία ονομάζεται «boomless cruise» σε συνδυασμό με λειτουργίες ουδέτερες ως προς τον άνθρακα, θα προσφέρουν συναρπαστικά πλεονεκτήματα παραγωγικότητας για τους υποψήφιους πελάτες του AS2, τονίζει ο ιδρυτής της εταιρειας.

«Αναλύσαμε πώς πετούν οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων. Μελετήσαμε μια εταιρεία εκτός της Νέας Υόρκης που είχε επιχειρηματικά αεροσκάφη σε όλο τον κόσμο. Όταν αντικαταστήσαμε ένα από αυτά με το AS2 και εκτελέσαμε ξανά αυτές τις πτήσεις για κάθε επιβάτη που πέταξε στο αεροπλάνο, το δικό μας αεροπλάνο εξοικονόμησε 142 ώρες το χρόνο», δήλωσε ο Vice.

Η Aerion έχει πολλούς ανταγωνιστές στα υπερηχητικά αεροπλάνα, αλλά αυτή τη στιγμή ή άλλη εταιρεία που «ακούγεται» είναι η Boom. Τον Οκτώβριο του 2020, το start-up που εδρεύει στο Ντένβερ έγραψε ιστορία με την αποκάλυψη του αεροσκάφους XB1, του πρώτου ανεξάρτητα ανεπτυγμένου υπερηχητικού αεροπλάνου.

Το Baby Boom όπως ονομάζεται, διαθέτει μια άτρακτο μήκους 21,5 μέτρων η οποία είναι πρωτότυπο κλίμακας 1: 3 του επερχόμενου υπερηχητικού εμπορικού αεριωθούμενου αεροσκάφους Overture, το οποίο έχει μέγιστη ταχύτητα Mach 2,2, καθιστώντας το ικανό να εκτελέσει την πτήση Λονδίνο- Νέα Υόρκη σε μόλις τρεις ώρες και 30 λεπτά.

Πηγή: ΕΡΤ