Παρ, 26 Απρ 2024
Αρχική  > Ανάπτυξη - Μεταφορές  > Μεταφορές - Νέες τεχνολογίες

Livemedia.gr: Tο απόλυτο διαδικτυακό κανάλι εκδηλώσεων και για την αυτοδιοίκηση

9/12/2013
Από την Αντιγόνη Ζυμπερδίκα

Τα τελευταία δύο χρόνια έχει χυθεί πολύ μελάνι και έχει καταναλωθεί άπλετος ραδιοφωνικός και τηλεοπτικός χρόνος στην προσπάθεια ανάλυσης της οικονομικής κρίσης. Τα Μέσα συλλήβδην υπήρξαν ελάχιστα αυτοαναφορικά σχετικά με τη δική τους ύφεση. «Η κρίση στα Media και ταMedia σε κρίση» θα μπορούσε να είναι ο τίτλος όχι απλός ενός άρθρου, αλλά ολόκληρου βιβλίου. Η μείωση της διαφημιστικής πίτας οδήγησε στο κλείσιμο μία σειρά από παραδοσιακά μέσα. Το εύλογο ερώτημα που γεννάται είναι αν μπορεί η ολοκλήρωση του κύκλου ζωής των παραδοσιακών, να δώσει το χώρο στην ανάδειξη νέων μέσων. Μπορεί η κρίση σταmedia να γεννήσει ευκαιρίες;

Τη θετική απάντηση έρχεται να δώσει το διαδικτυακό κανάλι εκδηλώσεων, Livemedia.gr. Η ειδοποιός διαφορά του σε σύγκριση με τα άλλα διαδικτυακά μέσα είναι η εξής: Την στιγμή που οι υπόλοιποι μόλις έχουν αρχίσει να συστήνονται με το χώρο του διαδικτύου, το Livemedia.gr έχει το προνόμιο να μετράει ήδη 10 χρόνια ζωής και δημιουργικής πορείας. Έτσι, σήμερα πια, που οι περισσότεροι αντιμετωπίζουν το χώρο του διαδικτύου ως μία σανίδα σωτηρίας και αρχίζουν να ασχολούνται με αυτό ως νεοσσοί, το Livemedia.gr έχει στις αποσκευές του 10 πολύτιμα χρόνια εμπειρίας.

Καινοτόμο και πρωτοπόρο εν τη γενέσει του, αναπτύχθηκε με αργά και σταθερά βήματα δικαιώνοντας το όραμα του ιδρυτή του κ. Στάθη Παρχαρίδη. Η έναρξη της πετυχημένης πορείας του είχε ως αντικείμενο την παροχή ζωντανών μεταδόσεων μέσω διαδικτύου, για να εξελιχθεί σήμερα σε ένα ιδιαίτερα δημοφιλές διαδικτυακό κανάλι εκδηλώσεων.
Ποια ήταν όμως η επικρατούσα κατάσταση στη διαδικτυακή Ελλάδα του 2001 και πόσοι ήταν αυτοί που πραγματικά πίστευαν τότε στο εν λόγω εγχείρημα; Η αλήθεια είναι ότι υπήρξαν ουκ ολίγες αντιξοότητες κυρίως τεχνικής υφής, η πίστη όμως στη δύναμη του Livemedia.gr στάθηκε ικανή να τις υπερκεράσει και φέρει κοντά του ακόμη και τους πλέον δύσπιστους απέναντί του.


«Όταν ξεκινήσαμε πριν από 10 χρόνια στέλναμε θα τολμούσα να πω πιο πολύ τον ήχο των εκδηλώσεων, γιατί η εικόνα ήταν πολύ χαμηλής ανάλυσης. Υπήρξαν όμως άνθρωποι που μας στήριξαν γιατί τους άρεσε πάντα το καινούργιο και γιατί δελεάστηκαν από τη δυνατότητα ότι μπορούν να τους δουν από όλο τον κόσμο. Δηλαδή ένας συνδυασμός καινοτομίας και ματαιοδοξίας έδωσε την έναρξη του Livemedia.gr. Πολύ νωρίς βραβευτήκαμε σε διαγωνισμό καινοτομίας από το Σύνδεσμο Εταιριών Πληροφορικής Βορείου Ελλάδος και νομίζω ότι πλέον τιμούμε το βραβείο επάξια σε Ευρωπαϊκό Επίπεδο. Το κοινό που δεν έδειχνε ιδιαίτερο ενδιαφέρον τα πρώτα χρόνια του Livemedia άλλαξε, όταν πριν από 4 χρόνια αρχίσαμε μετά τη ζωντανή μετάδοση των εκδηλώσεων να αποθηκεύουμε το υλικό στο διαδίκτυο και όχι να φτιάχνουμε DVD του αποθηκευμένου υλικού. Η αλλαγή αυτή έκανε το υλικό των εκδηλώσεων να είναι πλέον προσβάσιμο Παντού και Πάντα» επισημαίνει ο ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος κ. Στάθης Παρχαρίδης-πάνω photo.

Ιδιαίτερη μνεία αξίζει να γίνει και στο περιεχόμενο αυτό καθαυτό του Livemedia.gr, τα έργα του οποίου φιλοξενούνται εφ’ όρου ζωής. Tα είδη των φιλοξενούμενων έργων αφενός καλύπτουν μία ευρύτατη γκάμα εκδηλώσεων και αφετέρου πληρούν υψηλά ποιοτικά standards απατώντας στην αξίωση «τίποτα λιγότερο από το καλύτερο». Με αιχμή του δόρατος την κάλυψη μεγάλων επιστημονικών εκδηλώσεων και συνεδρίων, κυρίως από τον ιατρικό χώρο, το Livemedia.gr φιλοδοξεί να γίνει μία «εγκυκλοπαίδεια γνώσης» σύμφωνα με το διευθυντή του κ. Γιώργο Γερασιμίδη. Πολυποίκιλες και υψίστης σημασίας εισηγήσεις ευρύτατα αναγνωρισμένων για το έργο τους επιστημόνων βρίσκονται αναρτημένες στις διαδικτυακές του σελίδες, παραμένοντας προσβάσιμες για κάθε ενδιαφερόμενο στην παγκόσμια κοινότητα.

Δίπλα στις επιστημονικές εκδηλώσεις ανοίγει μία βεντάλια σημαντικών κοινωνικών εκδηλώσεων, η οποία με τη σειρά της εμπλουτίζει το περιεχόμενο των έργων του Livemedia.gr. Με κύριο γνώμονα την υψηλή αισθητική και την ευαισθητοποίηση απέναντι στο κοινωνικό σύνολο, φιλοξενούνται φιλανθρωπικές εκδηλώσεις μεγάλου βεληνεκούς, επιδείξεις μόδας διεθνώς αναγνωρισμένων σχεδιαστών, εκδηλώσεις ιστορικής μνήμης και λαογραφίας φυλών Ελλήνων, όπως οι Έλληνες του Πόντου, και μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις σε πανελλήνιο επίπεδο.
Πέρα από τη φιλοξενία εκδηλώσεων τρίτων, το Livemedia.gr με αφορμή τον εορτασμό των δέκατων γενεθλίων του, το Δεκέμβριο του 2011, τόλμησε και έφερε εις πέρας με απόλυτη επιτυχία την πρώτη μεγάλη δική του παραγωγή, τον «1ο Τηλεμαραθώνιο Αγάπης» για λογαριασμό της Εταιρείας Σπαστικών Βορείου Ελλάδος (ΕΣΒΕ). Για πρώτη φορά στα χρονικά στην Ελλάδα σίγουρα, ίσως και σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, διοργανώθηκε ένας τηλεμαραθώνιος μέσω διαδικτύου διάρκειας έξι και πλέον ωρών. Το σύνολο, και όχι μέρος, των εσόδων που συγκεντρώθηκαν δόθηκε στην οικονομική ενίσχυση της ΕΣΒΕ. Με τη διεξαγωγή του τηλεμαραθωνίου το Livemedia.gr κατάφερε να κερδίσει ένα διπλό στοίχημα. Αφενός έδειξε την έμπρακτη ευαισθησία του απέναντι στο οικονομικά πληττόμενο κοινωνικό σύνολο -όχι απλά ως ένα μέρος της κοινωνικής εταιρικής του ευθύνης- και αφετέρου απέδειξε ότι είναι πλέον σε θέση να διοργανώνει μεγάλες παραγωγές.



Η φύση του μέσου, που έχει εξ ορισμού χαρακτηριστικά παγκοσμιότητας, έδωσε το έναυσμα για τη διεθνή του επέκταση. Έτσι, τον Ιανουάριο του 2011, χρονιά σταθμός για το Livemedia.gr, ιδρύεται το Livemediaworld.com με έδρα το Λονδίνο και το Livemedia.gr σπάει τα εγχώρια σύνορα και αρχίζει να ταξιδεύει και να μεταδίδει διαδικτυακά από άκρη σε άκρη της γης. «Ταξιδεύουμε με τις εκδηλώσεις στο εξωτερικό και δουλεύουμε για το παγκόσμιο χωριό. Με το ένα χέρι στη λάσπη και τις δυσκολίες που μας δίνει η Ελληνική Κοινωνία και με το άλλο χέρι στα άστρα και ταξιδεύοντας σε Ευρώπη και Αμερική. Δουλεύουμε σε μια μεγάλη επανάσταση που είναι ότι η κάθε εκδήλωση ταξιδεύει από ένα σημείο στον κόσμο σε όλο τον υπόλοιπο μέσα από τις φωτογραφίες και τα videos που την αποθανατίζουν. Η πληροφορία είναι πλέον προσβάσιμη ελεύθερα και ταξιδεύει μέσα από τις αναζητήσεις στις μηχανές αναζήτησης. Δεν υπάρχουν πλέον μικρές εκδηλώσεις. Υπάρχουν οι εκδηλώσεις ειδικού κοινού με το ακροατήριό τους στο παγκόσμιο χωριό. Χτίζουμε πάνω στην επανάσταση της πληροφορίας και "ταξιδεύουμε" τις εκδηλώσεις του κόσμου μέσα στο χώρο και το χρόνο!» υπογραμμίζει με περηφάνια ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Παρχαρίδης.

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που αναρωτιούνται ποια είναι αυτά τα στοιχεία που προσδίδουν στο Livemedia.gr μία επιτυχή πορεία ακόμη και στους χαλεπούς καιρούς της παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης που διανύουμε. Το πρώτο ακούει στο όνομα “cost effective”. Όσοι επιλέγουν το Livemedia.grγια την κάλυψη μίας εκδήλωσης έχουν επί της ουσίας οικονομικά οφέλη. Για παράδειγμα, σε ένα συνέδριο με διεθνή συμμετοχή το Livemedia.gr δίνει την ευκαιρία στον ξένο ομιλητή να συμμετέχει από το δικό του χώρο στη δική του χώρα, περιορίζοντας τα έξοδα της οργανωτικής επιτροπής. Το δεύτερο στοιχείο συνδέεται με την προσβασιμότητα του περιεχομένου, το οποίο είναι διαθέσιμο από παντού και για πάντα. Το τελευταίο, μα όχι ήσσονος σημασίας στοιχείο, έχει να κάνει με το περίφημο «ελληνικό δαιμόνιο» που του δίνει τη δυνατότητα να προηγείται πάντα της εποχής του και να απαντάει στις απαιτήσεις των καιρών.

Σε πείσμα όλων όσων θέλουν τους Έλληνες να μην επιχειρούν και να μην πρωτοπορούν, τοLivemedia.gr έρχεται να τους διαψεύσει. Με το μεράκι του ερασιτέχνη και την ευσυνειδησία του επαγγελματία, με ισχυρή θέληση και σκληρή προσπάθεια και το βλέμμα πάντα στραμμένο στο μέλλον έρχεται να αποδείξει στην πράξη ότι υπάρχει μία Ελλάδα που δημιουργεί, που πρωτοπορεί, που αναπτύσσεται.
Ακολουθεί μία συνέντευξη με το Διευθυντή του Livemedia.gr κ. Γιώργο Γερασιμίδη ο οποίος φωτίζει όλες τις αθέατες πλευρές του πρώτου ελληνικού αμιγώς διαδικτυακού καναλιού.



κ. Γερασιμίδη θα θέλατε να μας πείτε τι ακριβώς είναι το Livemedia.gr; Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι κάτι σαν ελληνικό You Tube;

Το Livemedia.gr είναι σήμερα ένα διαδικτυακό κανάλι ζωντανής μετάδοσης εκδηλώσεων. Με την ολοκλήρωση μιας εκδήλωσης, οι φωτογραφίες και τα videos αποθηκεύονται ώστε να είναι διαθέσιμα ondemand. Με τον καιρό αυτό έχει δημιουργήσει ένα σημαντικό online αρχείο, η ποικιλία του οποίου έχει οδηγήσει κάποιους να μας χαρακτηρίσουν ως το «ελληνικό YouTube». Οι διαφορές μας όμως είναι πολλές. Το Livemedia φιλοξενεί περιεχόμενο δικής του παραγωγής, και είναι προσανατολισμένο στην προβολή εκδηλώσεων. Ο συνδυασμός videos, φωτογραφιών και η χρήση των εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης για την επικοινωνία μιας εκδήλωσης έχουν κάνει το Livemedia ένα χρήσιμο εργαλείο για την προώθησή της. Απλουστευτικός συνεπώς ο χαρακτηρισμός «ελληνικό YouTube», δεν παύει όμως να μας τιμά.

Ποια είναι η ειδοποιός διαφορά ενός συμβατικού από ένα διαδικτυακό κανάλι;

Η βασική διαφορά είναι ο τρόπος μετάδοσης, τα συμβατικά κανάλια κάνουν χρήση των δορυφορικών κυκλωμάτων, κάτι το οποίο κρατά το κόστος λειτουργίας τους σε υψηλά επίπεδα. Ένα διαδικτυακό κανάλι μπορεί να είναι «στον αέρα» χρησιμοποιώντας μέχρι και μια απλή ADSL σύνδεση. Το χαμηλό κόστος λειτουργίας και συντήρησης, σε συνδυασμό με τη χρήση των πλέον σύγχρονων μεθόδων ψηφιακής παραγωγής, βοηθάει ένα διαδικτυακό κανάλι να έχει υψηλό ρυθμό παραγωγής, δηλαδή να προσφέρει, με απλά λόγια, πολλές ώρες οπτικοακουστικού υλικού με αρκετά χαμηλά κόστη.
Σημαντική επίσης διαφορά υπάρχει στην εμπειρία του θεατή. Ένα διαδικτυακό κανάλι μπορεί προσφέρει το σύνολο του περιεχομένου του on demand, το οποίο δίνει μεγάλη ελευθερία επιλογών στον θεατή, για το τι θέλει να παρακολουθήσει.

Υπήρξαν τεχνικές δυσκολίες τα πρώτα χρόνια του Livemedia.gr; Έχετε κάποιο περιστατικό να μας αφηγηθείτε;

Τα πρώτα χρόνια του Livemedia ήταν, όπως σε κάθε πρωτοπόρο εγχείρημα, κυριολεκτικά πέτρινα! Η κυριότερη τεχνική δυσκολία ήταν το θέμα της διαθεσιμότητας γρήγορου internet στους χώρους όπου πραγματοποιούνταν οι διάφορες εκδηλώσεις. Στο θέμα αυτό δυστυχώς η Ελλάδα ήταν και είναι από τους ουραγούς της ΕΕ, ίσως και παγκοσμίως. Σε αρκετές από τις εκδηλώσεις των πρώτων ετών αναγκαζόμασταν να στέλνουμε τελικά μόνο… ήχο, όταν η σύνδεσή μας κυριολεκτικά σερνόταν. Όμως το σίγουρο είναι ότι ποτέ δε σηκώσαμε ψηλά τα χέρια.
Μια άλλη δυσκολία ήταν στην προσπάθεια να πουλήσουμε τις υπηρεσίες μας σε ένα κοινό που ήταν από ελάχιστα ως καθόλου εξοικειωμένο με αυτές. Ευτυχώς τα τελευταία 2-3 χρόνια με τη διείσδυση των ευρυζωνικών συνδέσεων σε περισσότερα νοικοκυριά αυτή η εικόνα άλλαξε σημαντικά προς το καλύτερο. Η έννοια της ζωντανής μετάδοσης μέσω internet έπαψε να είναι κάτι που θυμίζει… βιντεοπαιχνίδι!

Σήμερα πιστεύετε ότι το μέλλον των media βρίσκεται αποκλειστικά στο χώρο του διαδικτύου;

Θα φανώ ίσως κάπως απόλυτος, πιστεύω όμως ότι το παρόν των media είναι ήδη στο χώρο του διαδικτύου! Είμαι σίγουρος ότι και σχετικές στατιστικές έρευνες το επιβεβαιώνουν αυτό όλο και εντονότερα, μέρα με τη μέρα. Το μέλλον λοιπόν, είναι ήδη εδώ, και οι υπηρεσίες που προσφέρει τοLivemedia φιλοδοξούν να μοιραστούν το μέλλον αυτό, με το ευρύ κοινό. Το πραγματικό μέλλον τωνmedia, το επόμενό τους βήμα μετά το internet, δεν είμαι σε θέση να το γνωρίζω σήμερα. Φαντάζομαι όμως ότι η τάση προς τον απόλυτο κατακερματισμό του τοπίου θα συνεχιστεί. Ο φυσικός νόμος της εντροπίας. Αποκέντρωση, απομάκρυνση από τα παλιά, παραδοσιακά μέσα, ανάδειξη νέων προσώπων, νέων ομάδων.
Ο καθένας από εμάς θα αποκτήσει τη δυνατότητα να ακουστεί η φωνή του σε παγκόσμιο επίπεδο. Και το στοίχημα θα αλλάξει στο να καταφέρει ο καθένας από εμάς να αποκτήσει πρόσβαση στο κοινό που τον ενδιαφέρει.

Ο αντίλογος βέβαια είναι ότι τα Νέα Μέσα θα αργήσουν να αποκτήσουν την καθολικότητα των παραδοσιακών γιατί δεν έχουν την ίδια ευκολία χρήσης. Για παράδειγμα οι λίγο μεγαλύτεροι άνθρωποι δεν ξέρουν να τα χειρίζονται υπολογιστές.

Αυτό είναι εν μέρει αλήθεια και εν μέρει ένας μεγάλος μύθος. Οι λίγο μεγαλύτεροι σε ηλικία μπορούν να κάνουν εύκολα χρήση των νέων τεχνολογιών, με την προϋπόθεση να τους δώσουμε να καταλάβουν ότι είναι κάτι που τους αφορά. Οι γονείς μου, για παράδειγμα, δε θα έμπαιναν στον κόπο να δημιουργήσουν profile στο Facebook, καθώς ο κοινωνικός τους κύκλος είναι συγκεκριμένος επί πολλά χρόνια. Παρόλα αυτά επικοινωνούν καθημερινά με την αδερφή μου που ζει στο εξωτερικό μέσω Skype. Επίσης, οι γιατροί που παρακολουθούν τα συνέδρια που αναμεταδίδουμε είναι κάθε ηλικίας, με τους μεγαλύτερους να έχουν αποδειχθεί πολλές φορές οι φανατικότεροι θεατές μας! Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία δεν είναι αντίθετοι στα Νέα Μέσα, απλά είναι κατά κανόνα διστακτικοί να δοκιμάσουν οτιδήποτε καινούριο – δοκιμάστε να πείσετε τη γιαγιά σας να ξεκινήσει μαθήματα σκι ή έστω ζωγραφικής – μόλις όμως κάποιος τους δείξει τη χρησιμότητά τους, οι περισσότεροι δεν έχουν πρόβλημα να τα αγκαλιάσουν.

Αν κάποιος σας ζητούσε να σκιαγραφήσετε το προφίλ του μέσου επισκέπτη-θεατή σας, πώς θα τον περιγράφατε;

Το μεγαλύτερο στοίχημα για κάθε Μέσο είναι να γνωρίζει το κοινό στο οποίο απευθύνεται. Το κοινό τουLivemedia καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από το είδος των εκδηλώσεων που φιλοξενεί: Ιατρικά συνέδρια, πολιτικές εκδηλώσεις, κοινωνικά events, επιδείξεις μόδας, αθλητικοί αγώνες... Το προφίλ του μέσου επισκέπτη που προκύπτει από το παραπάνω μίγμα; Άνδρες και γυναίκες παραγωγικής ηλικίας, πανεπιστημιακής μόρφωσης, με κοινωνικό πρόσωπο και διάθεση για ανθρώπινη επικοινωνία.

Είναι εύκολο για τους υπευθύνους των έργων που φιλοξενούνται να αντιληφθούν εξ αρχής την παγκοσμιότητα του μέσου ή το διαπιστώνουν αφότου τούς επισημαίνεται;

Ο κανόνας συνήθως είναι ότι ένας διοργανωτής εκδήλωσης είναι αρχικά διστακτικός να προσφέρει τη δυνατότητα στο κοινό να παρακολουθήσει την εκδήλωση από απόσταση, μέσω internet. Οι περισσότεροι ανησυχούν μήπως η δυνατότητα αυτή αποτρέψει τη φυσική παρουσία του κοινού τους. Η εμπειρία όμως έχει δείξει ότι κάτι τέτοιο δε συμβαίνει. Η φυσική παρουσία και η ανθρώπινη επαφή είναι κάτι που δεν υποκαθίσταται από κανένα Μέσο. Απεναντίας, η παγκόσμια κλίμακα μιας διαδικτυακής μετάδοσης δίνει σε κάθε εκδήλωση μια εντελώς άλλη διάσταση. Το δυνητικό ακροατήριο πολλαπλασιάζεται. Μια εκδήλωση τοπικού χαρακτήρα μεταμορφώνεται σε ένα παγκόσμιο γεγονός. Επίσης το γεγονός ότι τo video της εκδήλωσης αποθηκεύεται στο internet, της προσφέρει μια διάρκεια στο χρόνο που σε καμιά περίπτωση δε θα είχε διαφορετικά. Το Livemedia συνεπώς μεγαλώνει το αποτύπωμα που αφήνει μια εκδήλωση, αριθμητικά, γεωγραφικά αλλά και χρονικά.

Μπαίνοντας κανείς στο site διαπιστώνει ότι υπάρχει μία ευρεία γκάμα εκδηλώσεων που καλύπτεται. Με ποια κριτήρια επιλέγονται τα έργα που φιλοξενούνται;

Από τη μεριά μας δε γίνεται καμία επιλογή των έργων, θα έλεγα πως τα έργα έρχονται και επιλέγουν τοLivemedia ως εργαλείο επικοινωνίας, οικονομικό και αποτελεσματικό. Είναι αρχή μας από την πρώτη στιγμή που συνειδητοποιήσαμε πώς μπορούμε να έχουμε το ρόλο ενός διαδικτυακού καναλιού, ότι θα είμαστε ανοιχτοί σε κάθε φωνή που θέλει να ακουστεί. Δε θεωρώ απαραίτητα πως αποτελεί εκδήλωση φιλελευθερισμού αυτό. Είναι η φύση του Μέσου τέτοια, που δεν επιτρέπει κανέναν αποκλεισμό.

Ευελπιστείτε κάποια στιγμή το Livemedia.gr να αποκτήσει τις δικές του εκπομπές ή ακόμη και μία συνεχή ροή κατά τη διάρκεια της ημέρας;

Το σενάριο αυτό είναι σίγουρα στο οπτικό μας πεδίο. Οι εκπομπές από ταλαντούχους ανθρώπους που θα θέλουν να μοιραστούν τις ιδέες τους, τα ενδιαφέροντά τους ή το ταλέντο τους με τον κόσμο του διαδικτύου είναι κάτι που το βλέπω να έρχεται σύντομα στο Livemedia. Το θέμα της συνεχής ροής εκπομπών είναι λίγο πιο ιδιαίτερο σε ένα διαδικτυακό κανάλι που συγκεντρώνει τόσες ώρες υλικού. Θα εξυπηρετούσε περισσότερο σε μια προσπάθεια προώθησης κάποιων εκπομπών, εντάσσοντάς τες σε μια λογική «ζωντανής ροής». Από την άλλη μεριά, δε θα θέλαμε ποτέ να νιώσει ο επισκέπτης τουLivemedia ότι του «σερβίρεται» ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα με την πρακτική των παραδοσιακών καναλιών. Θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί σε αυτό.

Όπως τα Νέα Μέσα σταδιακά παραμερίζουν τα παραδοσιακά, έτσι και η συμμετοχική δημοσιογραφία κερδίζει έδαφος έναντι της επαγγελματικής. Θα θέλατε αργότερα να δώσετε το βήμα μέσα από το Livemedia.gr στον κάθε πολίτη να ανεβάζει το δικό του βίντεο, τη δική του είδηση;

Νομίζω ότι τις συγκεκριμένες ενέργειες τις κάνουν ήδη αρκετοί χρήστες χρησιμοποιώντας το YouTubeή παρόμοια sites, και δε βλέπω αυτή τη στιγμή κάποιο λόγο για να κινηθούμε προς αυτήν την κατεύθυνση. Το Livemedia προσφέρει πιο επαγγελματικές υπηρεσίες, αφήνοντας τις υπηρεσίες λιανικής στα sites σαν το YouTube, που τις προσφέρουν στο κοινό δωρεάν. Φιλοδοξία μας είναι τοLivemedia να αποτελεί μια «σφραγίδα ποιότητας» για τις εκδηλώσεις τις οποίες καλύπτει, μέσω του υψηλού επιπέδου των υπηρεσιών του.

Κάνοντας μία προβολή στο μέλλον πώς οραματίζεστε την εξέλιξή του;

Το Livemedia μπορεί να εξελιχθεί σε μια μεγάλη ηλεκτρονική βιβλιοθήκη, σε ένα διαδικτυακό κανάλι παγκόσμιας εμβέλειας, σε μία πλατφόρμα φιλοξενίας και διαχείρισης videos και φωτογραφιών. Αν συνεχίσουμε με την ίδια όρεξη με την οποία ξεκινήσαμε, είμαι σίγουρος πως θα το πετύχουμε, παρά τις αυξανόμενες δυσκολίες και τα μειονεκτήματα με τα οποία μας «προικίζει» το ελληνικό επιχειρηματικό περιβάλλον.